کد خبر : 47953
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱:۵۶
-

چهارشنبه‌های تاریخی در قلب طهران

چهارشنبه‌های تاریخی در قلب طهران
شهردار قلب طهران از تهیه ویژه‌نامه‌های هفتگی به نام «چهارشنبه‌های تاریخی» با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با هدف معرفی ویژگی‌های تاریخی این منطقه خبر داد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی در توضیح این خبر گفت: منطقه ۱۲ مدتی است ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «چهارشنبه‌های تاریخی» تهیه و به نمایش می‌گذارد که حاوی مطالب و تصاویری از بناها و فضاهای تاریخی این منطقه اصیل و قدیمی است.

وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر امکان بازدید حضوری از این فضاها برای شهروندان مهیا نیست، ادامه داد: در این فرصت با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، این ویژه‌برنامه‌ها با هدف معرفی بناهای تاریخی منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران تهیه می‌شود که خوشبختانه تاکنون که توانسته با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود.

سعادتی منطقه ۱۲ شهر تهران را دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: بافت تاریخی ارزشمند و فرهنگ اصیل حاکم به مردم آن می‌تواند دلایلی باشد که این منطقه را بهترین معرف شهر تهران بدانیم. به‌عبارت روشن‌تر، تاریخ و هویت شهریِ دور به نام طهران بر گُرده جایی حمل می‌شود که بسیاری عملکردها و کارویژه‌های پایتخت در آن ایفا می‌شود و برخورداری و نابرخورداری و انواع زیست شهری را در سطوح مختلف هم‌نشین ساخته است.

وی با اشاره به این نکته که قلب طهران یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تهران‌گردی است که همه‌ساله، پذیرای تهرانگردان بی‌شماری می‌باشد، افزود: این منطقه با توجه به نقشه‌های تاریخی دوره قاجاریه، در حصار ناصری قرار داشته و به همین دلیل به تهران ناصری نیز شهرت دارد؛ بنابراین از جاذبه‌های غنی گردشگری تاریخی و فرهنگی برخوردار است و این امر، مسؤولیت مدیریت شهری در این منطقه که آن را همواره به عنوان مهمانخانه شهر می‌شناسند، دوچندان می‌کند.

ویژه‌برنامه‌ چهارشنبه‌های تاریخی تاکنون به معرفی بناهایی نظیر سرای کاظمی و عمارت دبیرالملک واقع در محله امامزاده یحیی پرداخته و علاقه‌مندان می‌توانند هر هفته با مراجعه به فضای مجازی به نشانی pr.region12 این برنامه‌ها را دنبال کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.