کد خبر : 76441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
-

مدیرعامل توانیر:

چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده نداشته‌ایم

چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده نداشته‌ایم
مدیرعامل توانیر با تاکید بر این که درچند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی نداشته ایم، گفت: در موضوع مدیریت مصرف، کارهای کوچک که به صورت جمعی انجام شود، آثار بسیار بزرگی به جا می گذارد.

به گزارش سورپرس، محمد حسن متولی زاده امروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: طول شبکه های برق ایران حدود ۲۵ برابر دور کره زمین است که این شبکه ها همواره در معرض حوادثی مانند برخورد شاخ و برگ درختان، تصادف اتومبیل با تیرهای برق و… قرار دارند که باعث بروز خاموشی های ناخواسته می شوند.

متولی زاده خاطرنشان کرد: به جز مواردی که ناشی از حوادث در شبکه بوده است، درچند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده و عمومی در بخش خانگی نداشته ایم.

مدیرعامل توانیر با تقدیر از همکاری خوب و موثر همه رسانه ها و به ویژه صدا و سیما خاطرنشان کرد: برق کالایی از تولید به مصرف است به طوری که هر کار کوچکی، بلافاصله اثر خود را در شبکه برق نشان می دهد.

متولی زاده ادامه داد: به طور مثال اگر مشترکانی که از کولر گازی استفاده می کنند، درجه کولرهای گازی خود را به جای ۱۸ روی ۲۵  تنظیم کنند، ۲۰ درصد از مصرف برق کاهش می یابد و اگر در منازلی که از کولر آبی استفاده می شود، از دور کند این نوع کولرها بهره گرفته شود، باعث کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق خواهد شد.

وی در عین حال با اشاره به  این که در سه روز گذشته با دعوت از مردم برای  مشارکت در پویشی جمعی با هدف مدیریت مصرف برق در یک ساعت خاص، شاهد کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق بودیم، خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط دقیقی که صدا و سیما با مردم دارد، شاهد تجربه خوبی در این خصوص هستیم اما این حرکات نیاز به تداوم و تبدیل شدن به یک رفتار و عادت عمومی دارد.

مدیرعامل توانیر درباره تامین برق مراکز حساس و بیمارستان نیز با بیان این که براساس قانون مراکز حساس و بیمارستان ها  باید سیستم برق اضطراری مجهز باشند چراکه گذشته از کمبود برق، احتمال حادثه همواره در شبکه وجود دارد، تاکید کرد: البته خطوطی  که برق این مراکز را تامین می کنند، به طور ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرند.

متولی زاده همچنین در خصوص اقتصاد صنعت برق نیز ظهار داشت: در حال حاضر ارزانترین برق را در دنیا تولید و عرضه می کنیم که البته همین موضوع باعث کاهش انگیزه ها برای مدیریت مصرف  برق شده است.

مدیرعامل توانیر یاداور شد: طبق قانون، مابه التفاوت قیمت تکلیفی فروش برق با قیمت تمام شده، براساس اسناد رسمی حسابرسی شده، باید به صنعت برق پرداخت شود که تا این لحظه صنعت برق ۶۰ هزار میلیارد تومان بابت این مابه التفاوت طلبکار است.

متولی زاده در عین حال در باره کشف یک مرکز غیرمجاز رمز ارز که گفته می شود به اندازه مصرف چند  استان برق مصرف می کرد نیز گفت: واقعیت آن است که توان مصرفی این مرکز معادل مصرف برق حدود ۸۰۰۰۰ خانوار با مصرف متعارف  است .

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.