کد خبر : 10905
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
-

چند تخلف انتخاباتی در کردستان ثبت شد

چند تخلف انتخاباتی در کردستان ثبت شد

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: تاکنون چهار فقره گزارش و تخلف انتخاباتی به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ارسال شده که در حال رسیدگی است.

به گزارش سورپرس، محمدرضا مترقب گفت: این تخلفات به حوزه‌های مربوطه توسط شعب ویژه ارسال شده و پس از تحقیقات و طی شدن مراحل دادرسی احکام مربوطه در خصوص این پرونده‌ها صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با حضور اعضای ستاد، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از جرایم و تخلفات تدوین می‌شود، اضافه کرد: بعضی از راهکارها در این ستاد به صورت روتین از مرکز و برخی دیگر به صورت راهکارهای بومی در استان با محوریت رعایت قانون و دستورالعمل‌ها تدوین می‌شود.

مترقب با اشاره اینکه هر کاندیدایی که نسبت به رعایت قوانین و راهکارها اقدام کند مطمئنا مصون از جرایم و تخلف خواهد بود، افزود: مقررات مربوط به انتخابات یک امر تکلیفی است که توسط قانونگذار تدوین شده و همه آحاد مردم و د اوطلبان ملزم به رعایت آن هستند.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: رعایت این قوانین و مقررات تعیین کننده میزان عدالت انتخاباتی است و توصیه به کاندیداها و حامیان آنها رعایت مقررات قانونی و ایجاد یک شور و نشاط برای برگزاری انتخاباتی سالم است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت موجود، فعالیت‌های خصمانه و وقیحانه شیطان بزرگ و ذلت و خواری که برای آنها پیش آمده ضروری است حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای داشته باشیم، گفت: این حضور موجب می‌شود خفت و خواری دشمنان اسلام آشکارتر و عظمت ایران اسلامی بر همه جهانیان نمایان‌تر شود.

رییس کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: لزوم برگزاری انتخابات سالم و رعایت مقررات انتخاباتی که در قوانین و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده از سوی همه داوطلبان و هواداران آنها یکی از خواسته‌های ملت ایران اسلامی و مسوولان اجرایی و برگزار کنندگان انتخابات آتی است.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات استان کردستان، صلاحیت ۱۱۵ نفر برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه پنجگانه این استان تایید شده است

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.