کد خبر : 27390
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
-

چطور برای همسرمان تکراری نشویم؟

چطور برای همسرمان تکراری نشویم؟
12 توصیه ساده و کاربردی برای این‌که شور و علاقه همیشه در زندگی مشترکتان موج بزند.

به گزارش سورپرس؛ روزهای اول زندگی‌مشترک برای همه زوج ها شیرین است. حرف های زیادی برای گفتن بین‌شان وجود دارد و از تک تک لحظات با هم بودن لذت می‌برند. اما به مرور زمان و با طی شدن چند سال از ازدواج ممکن است بیشتر این جذابیت‌ها و لذت با هم بودن ته نشین شود. سپس با هم بودن برایشان عادی می‌شود و حال و حوصله یکدیگر را ندارند. متاسفانه عادی شدن زندگی زوج ها با یکدیگر این روزها خیلی زیاد شده و عده‌ای از این مشکل شاکی هستند. رفته رفته فقط به همخانه هم تبدیل می‌شوند و هیچ شور و نشاطی بین‌شان وجود ندارد. اما آیا این مشکل طبیعی و غیر قابل حل است یا می‌توان برای مدیریت اش، چاره‌ای اندیشید؟

آسیب‌های افسانه‌سازی ‌ذهنی درباره زندگی‌مشترک
عادی شدن روابط زوج ها با یکدیگر، علت‌های متفاوتی دارد. یکی از این دلایل افسانه‌سازی ذهنی درباره زندگی مشترک است. در واقع زوج ها تصورات کمال گرایانه‌ای درباره زندگی ‌مشترک دارند که قبل از ازدواج با خودشان به خانه بخت می‌آورند. وقتی واقعیت چیزی غیر از این تصورات را نشان می‌دهد، آن‌ها بدون این‌که تلاش کنند تا مشکلات زناشویی بین خود را حل و فصل کنند، با احساس بدبخت بودن تن به سرنوشت خود می‌دهند! متاسفانه بعضی از ما دلیل اتفاق‌های زندگی مشترک‌مان را بیرون از رفتارهای خودمان می‌دانیم. دلمان می‌خواهد به نحو معجزه آسایی همه چیز خوب و رمانتیک باشد. در حالی که خود ما هستیم که این جذابیت‌ها را باید بسازیم و ادامه دهیم تا همیشه احساس خوشبختی در زندگی‌مان رفت و آمد داشته باشد. زندگی و عشق مثل گیاهی است که اگر می‌خواهیم با طراوت بماند باید به آن آب بدهیم و رسیدگی کنیم. در شرایطی که زوج ها دایما سرشان در گوشی تلفن‌همراه است یا توجه و علاقه خود را فقط به بچه‌ها ابراز می‌کنند یا حاشیه‌های زندگی مثل سبک دکوراسیون و لوازم خانه مهم‌تر از همسر می‌شود، چطور می‌توان عشق را انتظار داشت؟
چه باید کرد؟
تکراری نشدن زوج ها برای یکدیگر، شدنی است و راه‌های زیادی دارد و اول از همه، هوشیار بودن دو طرف و تصمیم‌شان برای دست‌یابی به این هدف است. عده‌ای کاملا به این باور تن داده‌اند که بالاخره همه زن و شوهرها همین‌طوری می‌شوند ، بنابراین نباید برای اصلاح شرایط قدم برداشت! واضح است که این تفکر خطرناک است و می‌تواند در ادامه به طلاق عاطفی منجر شود یا حتی خیانت. در این شرایط زن و شوهر آن‌قدر به لحاظ احساسی از یکدیگر دور شده‌اند که فقط شناسنامه‌شان می‌گوید که زن و شوهر هستند و آن‌قدر هیجان از زندگی‌شان رفته که شور و هیجان را از نفر غریبه‌ای می‌خواهند دریافت کنند که شرایط زندگی شان را بدتر خواهد کرد و مشکل را بزرگ‌تر.

این ۱۲ توصیه را عملی کنید
افزایش جذابیت همسران برای یکدیگر احتیاجی به انجام کارهای خارق‌العاده و طاقت فرسا ندارد. کافی است روزهای اول زندگی و زمان‌هایی را که برای هم جذاب بوده‌اید در ذهن خود بیاورید و سعی کنید برخی از آن کارها را در حد توان‌تان، این روزها هم انجام دهید. در ادامه چند توصیه در همین باره برای شما داریم.
بیشتر وقت‌تان را برای همدیگر صرف کنید نه با تلفن‌همراه، تماشای تلویزیون یا … .
با هم صحبت عاشقانه و محبت‌آمیز داشته باشید نه انتقادی و شکوه‌آمیز.
از بیرون رفتن با یکدیگر لذت ببرید به طور مثال آخر هر هفته با هم به گردش بروید.
بچه‌ها را فقط به عنوان فرزندتان دوست داشته باشید نه جایگزین همسر.
خودتان را برای همدیگر آراسته کنید تا شمع زندگی‌تان خاموش نشود.
همیشه حرف تازه برای هم داشته باشید، مثلا گفت‌و‌گو درباره یک خبر جدید حتی یک لطیفه ساده و … .
از هم نشینی و در آغوش گرفتن یکدیگر لذت ببرید و آرامش دریافت کنید.
جملات محبت‌آمیز برای هم بگویید حتی وقتی در کنار هم نیستید با یک پیام کوتاه در شبکه‌های اجتماعی.
طوری زندگی کنید که انگار تازه ازدواج کرده‌اید و سعی کنید که محیط خانه را یک فضای امن توام با عشق و آرامش بسازید.
هر چند وقت یک بار درباره کیفیت زندگی از دیگری بپرسید و در عین حال انتقادپذیر هم باشید.
از تخیلات غیر واقعی درباره عشق بپرهیزید. زندگی و عشق با آن توهماتی که سریال‌های ترکی و البته به تازگی بعضی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی نشان می‌دهد، فرق زیادی دارد.
هر چند وقت یک بار سعی کنید که دیگری را با خرید هدیه یا رفتاری جالب، غافلگیر کنید.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.