کد خبر : 82796
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
-

چرا عزت‌ نفس در کودکان اهمیت دارد؟

چرا عزت‌ نفس در کودکان اهمیت دارد؟
عزت نفس به بچه‌ها کمک می‌کند تا در مدرسه، خانه یا با دوستان ارتباط بهتری داشته باشند و کار‌های مشترک مفیدتری را انجام دهند.

به گزارش سورپرس؛ عزت نفس، یکی از موضوعات مهمی است که در دنیای امروز می تواند به افراد در سنین مختلف کمک زیادی کند تا بتوانند هدفمندتر و با قدرت پیش بروند و موفق شوند زیرا افرادی که احساس خوبی درباره خود دارند، برای تجربه کار‌های جدید و امتحان کردن آن‌ها اعتماد به نفس بیشتری هم دارند و آن‌ها در مقایسه با دیگران، برای انجام کار‌ها به بهترین شکل تلاش می‌کنند و به کاری که می‌توانند انجام دهند، افتخار می‌کنند. باشگاه خبرنگاران در این‌ باره می‌نویسد که عزت‌ نفس در بچه‌ها بسیار اهمیت دارد چون به آن‌ها کمک می‌کند تا اگر اشتباه کردند، خود را سرزنش نکنند و این یک عامل مهم در تشویق آن‌ها برای تلاش‌های مجدد است حتی اگر در ابتدا شکست خورده باشند.

 آسیب ‌های عزت ‌نفس پایین کودکان

عزت نفس به بچه‌ها کمک می‌کند تا در مدرسه، خانه یا با دوستان ارتباط بهتری داشته باشند و کار‌های مشترک مفیدتری را انجام دهند. افراد و به ویژه کودکانی که عزت‌ نفس پایینی دارند، به دلیل این مشکل به خودشان اعتماد ندارند و با این باور که دیگران هم، آن‌ها را قبول ندارند، ممکن است با آن‌ها ارتباط برقرار نکنند و   اجازه دهند دیگران با آن‌ها رفتار درستی نداشته باشند؛ به طوری که  ایستادگی در مقابل دیگران برایشان سخت است و آن‌ها ممکن است به راحتی کاری را رها کنند یا انجام ندهند. بچه‌ های با عزت نفس پایین، زمانی که اشتباه می‌کنند چیزی را ازدست می‌دهند یا شکست می‌خورند، نمی‌توانند خود را سرزنش نکنند و با آن موضوع کنار بیایند و در نتیجه، به علت   باور نداشتن به توانایی خود، ترجیح می‌دهند انجام کاری را برعهده نگیرند. اگر شما هم با افرادی زندگی می‌کنید که به محض بروز یک اشتباه توسط شما، زبان سرزنش، تحقیر و تمسخرشان باز می‌شود و فرصت نفس کشیدن به شما نمی‌دهند تا از خودتان دفاع کنید، آگاه باشید که مشکل اصلی در شخصیت آن‌هاست نه در شما و آن‌ها باید نحوه نگریستن ناسالم و رفتار  نامناسب را در خود متوقف کنند نه شما. باید بدانیم که در حقیقت، انسان ‌های ترسو و بی ‌ارزش در چنین فضا‌هایی پرورش یافته‌اند و آن‌ها در تاریکی بزرگ شده‌اند و بنابراین هیچ جوانه‌ای بر ساقه‌های وجودشان رشد نکرده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.