کد خبر : 62078
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱:۵۹
-

چرا باید روبالشی‌ها را زود عوض کنیم و بشوییم؟

چرا باید روبالشی‌ها را زود عوض کنیم و بشوییم؟

تمیز بودن بالش و روبالشی در حفظ سلامت و بهداشت مو و پوست صورت اهمیت زیادی دارد، بنابراین ضروری است که هر چند وقت یک بار، بالش و روبالشی ها را بشویید.

به گزارش سورپرس، بالش و روبالشی کثیف ممکن است باعث شود دچار ریزش مو و بیماری و حساسیت‌های پوستی شوید. در ادامه می‌خواهیم ببینیم اگر لوازم خواب خود، از روبالشی تا ملحفه، روتشکی و … را نشوییم ،چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ایجاد جوش و قرمزی در پوست

اگر جوش زده‌اید، احتمالاً روبالشی‌تان کثیف است. استفاده هر روزه از رخت خواب، خود می‌تواند باعث انباشت پوست مرده، چربی و باکتری‌ها و درنتیجه مسدود شدن منافذ پوست و جوش شود. علاوه بر این ممکن است پوست‌تان قرمز شود که علت آن باکتری‌های همراه مایت‌های دمودکس است؛ حشرات میکروسکوپی که لابه‌لای لوازم خواب ما زندگی می‌کنند. اگر احساس می‌کنید پوست‌تان سرحال نیست ،سعی کنید هر دو تا سه روز ،روبالشی خود را عوض کنید.

حساسیت به گرد و غبار

شب‌ها عطسه می کنید و چشم‌های‌تان به خارش می‌افتد؟ شاید از حساسیت رنج می‌برید. برای حساسیت علل مختلفی وجود دارد؛ از گرده گیاهان و گرد و غبار گرفته تا مایت‌های گرد و غباری که در رخت خواب شما زندگی می‌کنند. این مایت‌های گرد و غبار گرچه میکروسکوپی هستند اما ممکن است باعث مشکلات جدی مثل حساسیت و آسم شوند. برای دوری از آن‌ها، لوازم خواب خود را حتماً با آب داغ بشویید. برای جلوگیری از حساسیت ناشی از مایت‌های گرد و غبار حتی می‌توانید لوازم خواب خود را از جنسی انتخاب کنید که هوا را از خود عبور دهند و مناسب کسانی باشند که دچار حساسیت هستند.

ریزش مو

گرما و رطوبت روبالشی‌ها می‌تواند محل بسیار مناسبی را برای زندگی نوعی قارچ به نام درماتوفیت فراهم کند. این قارچ باعث ریزش تکه‌ای موهای سر و خارش می‌شود که به این مشکل کرم حلقوی پوست سر گفته می‌شود. گرچه این مشکل درمان سختی ندارد اما بهتر است از آن پیشگیری کنید. برای کاهش احتمال بروز این مشکل، حتماً بالش و روبالشی خود را بشویید.

قرمزی و عفونت چشم

اگر به مشکل قرمز شدن چشم‌ها دچار شده‌اید، یکی از علت‌ها می‌تواند لوازم خواب‌تان باشد. علت این مسئله باکتری‌های موجود در لوازم خواب به ویژه روبالشی‌هاست. اگر به تازگی دچار مشکل قرمز شدن چشم‌ها شده باشید، باید لوازم خواب خود را با آب داغ بشویید تا احتمال عفونت مجدد کاهش یابد.

نویسنده : مارال مرادی

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.