کد خبر : 72267
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
-

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)؛

پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در منطقه ۱۹ آرام گرفت

پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در منطقه ۱۹ آرام گرفت
مراسم تشییع پیکر پاک شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، با حضور آیت الله محمدی عراقی مدیر حوزه علمیه مشکات، شهردار و رابط شورایاران منطقه 19 برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم که پیکر مطهر شهید از امامزاده علی اکبر (ع) تا محل تدفین در حوزه علمیه مشکات با حضور مسئولین حاضر، علما و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا و شهروندان شهید پرور منطقه ۱۹ تشییع شد، آیت الله محمود محمدی عراقی مدیر حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه شهید گمنام تدفین شده ۱۸ ساله و از شهدای عملیات بزرگ بدر در دوران دفاع مقدس است، بر دفاع از خون شهدا و ادامه راه آنان تأکید و تصریح کرد: شهیدان برای برقراری عدالت، از جان خود گذشتند و در این راه با امام (ره) و اسلام عهد بستند.

ایشان همچنین ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) به مجاهدت های این امام بزرگوار در مبارزه با دشمنان و حفظ ارزش های اسلام پرداخت.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد.

در حاشیه این مراسم علی توکلی شهردار منطقه نیز با اشاره به اهمیت و اولویت بزرگداشت یاد شهدا و اقدامات اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در همین راستا ضمن تکریم خانواده معظم شهدا به عنوان برنامه اولویت دار در طول سال، فعالیت های مختلفی نیز در قالب برگزاری یادواره شهدای منطقه، احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان های شقایق و ۲۲ بهمن، اجرای دیوارنگاره شهید زبرجدی اولین شهید مدافع حرم منطقه، نصب تابلوی تمثال شهدا ، نامگذاری معابر به نام شهدا و … اجرا کرده است.

به گفته او شهرداری این منطقه با مشارکت در احداث یادمان این شهید گمنام، اقدامات عمرانی مربوط به محوطه سازی، اجرای سنگفرش، اجرای جدول و ایجاد مسیر به محل یادمان را انجام داده ضمن اینکه فعالیت هایی نیز درخصوص تأمین روشنایی مقبره، بازپیرایی فضای سبز محوطه حوزه، نظافت محوطه پیرامونی و اکران بنرهای هدایت مسیر و اطلاع رسانی درخصوص برگزاری مراسم تشییع صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.