کد خبر : 21349
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
-

پیشنهاد ضرب سکه طلا به نام مبارک حضرت خدیجه(س)

پیشنهاد ضرب سکه طلا به نام مبارک حضرت خدیجه(س)
چند سالی است که با فرا رسیدن دهمین روز از ماه مبارک رمضان، یاد و نامی از حضرت خدیجه همسر پیامبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و شهاب مرادی یکی از فعالان در این زمینه در سال‌های اخیر است.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام شهاب مرادی از افرادی است که در سال های اخیر تلاش کرده تا به هر قیمتی نام ام المومنین حضرت خدیجه را بیشتر در دل و خاطره مومنان روزه دار زنده کند. این موضوع که حضرت خدیجه که بود و چه نقشی در پیشبرد دین اسلام و یاری رسول خدا (ص) داشت، بارها و بارها از زبان کارشناسان و بزرگان بیان شده اما برخی تلاش کرده اند تا با فعالیت های اجتماعی و هنری، سهمی هر چند کوچک در تبلیغ نام این بزرگ بانوی اسلام داشته باشند.

شهاب مرادی در چند مقطع با اهدا سکه طلا به نوزادهایی با نام مبارک خدیجه خبرساز شد و قصدش جلب توجه به آمار اندک استفاده از این نام برای نوزادهای ایرانی بود. مثلا یکبار در سال ۹۵ در برنامه زنده تلویزیونی کوی محبت اعلام کرد از اول فروردین تا آن روز که در اواخر خرداد ماه بود، به هر نوزاد تهرانی که نامش خدیجه باشد، یک سکه طلا می دهد و این مطلب را در برنامه خندوانه رامبد جوان هم تکرار کرد و لی درپایان ماه مبارک، فقط دو شناسنامه با نام خدیجه در حوزه ثبت احوال تهران به ثبت رسید.

مرادی همچنین از چند سال پیش از مردم خواسته تا دختران خود را در سالروز وفات حضرت خدیجه یعنی در دهم ماه رمضان با نام خدیجه صدا بزنند و حتی جوایزی هم تعیین کرد که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بازتاب وسیعی داشت.

البته مرادی از فعالیت های انجام شده در سال های اخیر تجلیل کرد؛ فعالیت هایی که توسط دلسوزان و کارشناسان فرهنگی در قالب سخنرانی، انتشار کتاب و برگزاری همایش صورت گرفته ولی خودش برای بزرگداشت نام حضرت خدیجه طرح ها و دغدغه های متنوعی دارد از جمله او چند بار ضرب سکه طلا به نام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها همسر پیامبر را پیشنهاد کرده است و شاید همین اقدامات او باعث حرکت های جدیدی برای یاد و خاطره حضرت خدیجه در سطح کشور و به ویژه در فضای مجازی شده است.

مرادی در این زمینه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اگر اسلام را یک شرکت سهامی و بنیاد بدانیم، باید قبول کنیم که سرمایه اولیه را حضرت خدیجه داده است. ما و همه کشورهای اسلامی باید خودمان را از نظر مالی مدیون خدیجه (س) بدانیم و به آن حضرت احترام بگذاریم.

مرادی پیشنهاد طرح سکه را در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد ولی پاسخی نشنید. از ضرب سکه که بگذریم تشکیل بنیاد خیریه مادر مهربان در ذهن مرادی شکل گرفت و این بنیاد که به نام مادر مهربان ام المومنین خدیجه کبری (س) است، هشت سال پیش با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومانی از وزارت کشور در قالب بنیاد ملی مجوز گرفت. همه اعضای بنیاد خیریه مادر مهربان را جوانان مذهبی تشکیل می دهد و کارش هم فقط غذا دادن به کودکان است؛ یعنی همان کاری که حضرت خدیجه انجام می داد.

مرادی به قوانین و مصوبات این بنیاد هم گریزی زد و گفت: چهره هیچ کودکی در سایت و تبلیغات این بنیاد دیده نمی شود. این خلاف کرامت است و حقوق کودک ایجاب می کند این احتیاط ها انجام شود. یعنی کودکان را سوژه نمی کنیم که مردم پول بیشتری بدهند. چون این کودکان فردا که بزرگ شوند، می گویند زمانی فقیر بوده اند و شما فقط تصاویری از بشقاب غذا یا لبخند یک کودک را می بینید.

طرح دوشنبه های خوشمزه یکی از برنامه های این بنیاد است که به کودکان کیک و پاستیل و خوردنی های خوشمزه می دهند. البته جشن های خصوصی هم برای کودکانی که در یتیمخانه ها هستند، برپاست ولی بنیاد مادر مهربان هنوز نتوانسته با برخی بخش‌های وابسته به بهزیستی به تفاهم برسد.

طرح های این بنیاد تقریبا به صورتی گمنام انجام می شود. یعنی حتی وقتی بسته ای را به خانه های نیازمندان می برند، نام و نشانی از خیریه و صدقه دیده نمی شود وفقط چند کلمه بر روی بسته ها خودنمایی می کند. «هدیه ای از مادر مهربان» با نقاشی ها و جملات شاد و امیدبخشی که دانشجویان کلاس مجردهای شهاب مرادی روی آن بسته های خوشمزه و هدیه می نویسند.

بگذریم از این که کودکان با کشیدن نقاشی خوشحالی خود را اظهار می کنند ولی نکته جالب آن است که اگر سایر خیریه ها اقلام اساسی مانند رب و خرما و پنیر را بسته بندی کرده و برای نیازمندان ارسال می کنند ، این بنیاد علاوه بر غذا برای کودکان انواع آبنبات و بیسکویت و شکلات و پاستیل می فرستند.

مرادی گفت: ما توجه می کنیم که کودکان چه خوراکی هایی را دوست دارند. مثلا کودکان کار را جمع می کنیم و به آنها ماکارونی می دهیم و یک قابلمه ماکارونی می دهیم که به خانه ببرند.

فعالیت های این بیناد در ایام کرونایی هم ادامه دارد و ضمن همدلی با رزمایش همدلی، بسته هایی را برای خانه های نیازمندان تدارک می بینند ولی به گفته مرادی برای اولین بار در فعالیت های این بنیاد، غیر از خوراکی اقلام بهداشتی مانند ژل و صابون مایع و مواد بهداشتی نیز توزیع می شود. چون کسی که پول ندارد، قادر به تهیه همین وسایل هم نیست. و اینها همه بزرگداشت نام خدیجه  (س) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.