کد خبر : 4990
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
-

پیام حزب اعتماد ملی برای درگذشت دو نوجوان کولبر

پیام حزب اعتماد ملی برای درگذشت دو نوجوان کولبر
«فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی‌ست كه با تمول‌گرایی و تمركزگرایی مسئولان، در گوشه‌ای از همین وطن، تنها و دور افتاده‌اند.

به گزارش سورپرس، حزب اعتماد ملی در پی جان باختن دو نوجوان کولبر ۱۴ و ۱۷ ساله مریوانی پیامی صادر کرد.

?تصویر نوجوان ۱۴ ساله جان‌باخته در سرمای مریوان، بر عمق جان هر انسانی چنگ می‌زند؛ نوجوانی که برای لقمه‌ای نان، راهی جز مرز و کولبه‌بری نیافت و به همراه برادر ۱۷ ساله‌اش دل به سرما زد.

?آیا تصویر پیکر فرهاد خسروی با مشت گره کرده، جدای از فضای احساسی و کوتاه‌مدت چند روزه در فضای مجازی، می‌تواند تلنگری به مسئولان برای رفع مشکلات مردم این مناطق باشد؟

?بحران بیکاری و فقر، بسیاری از مردم کردستان و آذربایجان غربی را محکوم به انتخاب شغلی کرده که جز لقمه‌ای نان، درد و رنج و بیماری و مرگ برای این مردم صبور و غیور آورده است.

?نوجوان چهارده ساله در آستانه ماه چهارم تحصیلی چرا به همراه برادر نوجوانش باید راهی جز کولبری نیابد؟ تراژدی کولبری چه زمانی پایان می‌یابد؟

?ایجاد زیرساختهای صنعتی و ساخت کارخانه و کمک به رونق کشاورزی و دامداری در آبادی‌های منطقه، جزو وظایف دولت است که در همه سال‌های گذشته از آن کوتاهی شده است.

?«فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی‌ست که با تمول‌گرایی و تمرکزگرایی مسئولان، در گوشه‌ای از همین وطن، تنها و دور افتاده‌اند.

?عبور از این وضعیت نیازمند تغییر نگاه مسئولان ارشد، نسبت به مشارکت نخبگان در تدبیر امور مرتبط با مناطق مرزی است و دولت مدعی تدبیر نیز باید با تبعیض مثبت نسبت به این مناطق محروم‌مانده، با توجه به ظرفیت‌های این مناطق، زیرساخت‌های رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در آنها را ایجاد کند.

?متاسفانه دولتها نسبت به استفاده از شایستگان بومی برای تدبیر در امور و دریافت نیازها و مطالبات منطقه‌ای و رفع این نیازها، کوتاهی کرده‌اند.

?حزب اعتماد ملی ضمن تسلیت به خانواده داغدار این دو نوجوان، مردم شریف مریوان و سروآباد و ملت ایران، از دولت می‌خواهد با تشکیل هیئتی ویژه، نسبت به رفع مشکلات مردم محروم‌مانده مناطق مرزی اقدام عاجل کند و تا آن زمان، پیگیر اصلاح برخوردهای برخی از نیروهای مرزبانی با کولبران شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.