کد خبر : 37891
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
-

پهلو گرفتن دو کشتی ترانزیتی اماراتی و هندی در بندر چابهار

پهلو گرفتن دو کشتی ترانزیتی اماراتی و هندی در بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ کشتی ترانزیتی از بنادر هند و جبل علی امارات حامل کالاهای کانتینری شامل اقلام ظروف آشپزخانه، مواد شوینده و گندم پس از ورود به بندر چابهار به مقاصد هدف در کشور افغانستان ارسال شد.

به گزارش سورپرس، بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در گفت‌وگویی خبری اظهارداشت: این ۲ کشتی ترانزیتی در قالب ۶۶۶ کانتینر است. وی به تخفیفات ویژه بندرچابهار به صاحبان کالا و تجار اشاره کرد و افزود: با اطمینان ایجاد شده از ظرفیت‌های بندر چابهار در پذیرش انواع کشتی و کالا، کاهش هزینه‌های حمل دریایی، تخلیه و بارگیری و انتقال کالا با زمان و هزینه کمتر پیش‌بینی می‌شود که انتقال کالاهای ترانزیتی از طریق این بندر اقیانوسی مستمر باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بندری و اعطای مشوق‌های ویژه به این بندر اقیانوسی هم‌اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر است.

وی ادامه داد: موقعیت راهبردی و استراتژیک دروازه ملل سبب شده سرمایه گذاران ایران و دیگر کشورها علاوه‌بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالاهای موردنیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بندر اقدام کنند.

آقایی تصریح کرد: بندر چابهار برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بویژه برای صاحبان بار، کالا و خطوط کشتیرانی جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های این بندر استراتژیک با تجهیزات مدرن مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تخفیفات ویژه وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار گفت: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینرهای ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته‌های تشویقی این بندر برای صاحبان کالاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر وارداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ اقیانوسی برشمرد و افزود: کانتینرهای خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می‌شوند.

به گفته وی معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه‌های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می‌شوند، از دیگر مشوق‌های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.