کد خبر : 76994
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
-

پشت پرده ناآرامی‌های لبنان

پشت پرده ناآرامی‌های لبنان
به مدد الهی و برکات تلاش‌ها، برنامه‌ها و راهبردهای هوشمندانه و آثار خون شهدای محور مقاومت گریبانگیر طراحان این توطئه شوم خواهد شد.

گروه بین الملل سورپرس؛ سعید شهرابی فراهانی کارشناس حوزه سیاسی در یادداشتی نوشت: پس از سفر سعد حریری به مصر و دیدارهایی با سفرای آمریکا، سعودی، فرانسه؛ وی بعنوان نخست وزیر مکلف لبنان در ملاقاتی کوتاه با میشل عون رئیس جمهور لبنان حاضر شده و در نهایت از تشکیل کابینه انصراف داد.

مهمترین اهداف این تحرک به شرح زیر قابل بررسی هستند:
– تشدید دخالت کشورهای فرامنطقه ای و محور عبری-عربی برای شناسایی و تکمیل بانک اطلاعاتی تاسیسات و اماکن حیاتی و حساس حزب الله ، تجهیزات و ادوات نظامی آن و همچنین افزایش پایگاه های جاسوسی علیه مقاومت مردمی لبنان

– مربع آمریکا، فرانسه، سعودی و اسراییل مترصد شکل گیری یک اکثریت پارلمانی بر علیه حزب اله لبنان هستند. در این راستا باید چهره جریان مقاومت به طور جدی مخدوش شود و اصطلاحاً کارد به استخوان لبنانی ها برسد تا معیشت حداقلی را بر هر گزینه دیگری ترجیح دهند.

-فروپاشی اقتصادی، ناامنی داخلی، اختلال در خدمات اولیه و حیاتی مانند برق، سوخت، مواد غذایی و … می تواند نشانه هایی برای این انگاره باشند.

– شرطی کردن و وابستگی امنیت ملی و ثبات اقتصادی به کشورهای خارجی از طریق دخیل کردن مواضع آنان در تصمیم گیری نخبگان سیاسی

– تحریک ارتش و گروه های سیاسی لبنانی بر علیه خط مشی و اقدامات حزب الله به منظور ایجاد و تعمیق شکاف داخلی و خرید زمان برای بازسازی شرایط رژیم کودک کش صهیونیستی پس از ناکامی های اخیر در درگیری با مقاومت فلسطین ( نبرد سیف القدس)

– انسداد هرگونه کمک رسانی مادی و معنوی دوستان مقاومت به کشور لبنان

– تضعیف بدنه و عقبه مردمی محور مقاومت در لبنان به واسطه فشار معیشتی و عملیات روانی همگرا با آن

به مدد الهی و برکات تلاش ها، برنامه ها و راهبردهای هوشمندانه و اثار خون شهدای محور مقاومت از شهید سید عباس موسوی تا عماد مغنیه و به ویژه شهید دلسوز و دلسوخته مقاومت حاج قاسم سلیمانی؛ نقشه های بدخواهان مردم رنج کشیده لبنان گریبانگیر طراحان این توطئه شوم خواهد شد. ان‌شاءالله

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.