کد خبر : 74642
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

پرطرفدار ترین سنگ های قیمتی بازار و خواص آنها

پرطرفدار ترین سنگ های قیمتی بازار و خواص آنها
وجود سنگ های قیمتی و نگین های رنگی بر روی انواع زیورآلات، آنها را به جواهراتی درخشان و خیره کننده تبدیل می کند. به همین دلیل استفاده از این سنگ ها به صورت طبیعی و مصنوعی در جواهرسازی بسیار پرطرفدار است.

به گزارش سورپرس، عده زیادی از افراد عقیده دارند که ساختار شیمیایی سنگ و کانی های مختلف می‌تواند تاثیر مثبت روی روح و جسم افراد داشته باشد.

الماس ، نهایت درخشش

قطعاً هیچ جواهری در دنیا به اندازه ی الماس شناخته شده و محبوب نیست. از گذشته های دور الماس و طلا به عنوان با ارزش ترین دارایی های افراد شناخته می شدند و هنوز هم به عنوان دو جزء جدانشدنی در تمام جواهرات خودنمایی می کنند. اکثر جواهرات خیلی گران دنیا از الماس ساخته شده اند یا حداقل چند تکه الماس در آنها به کار رفته است. الماس در رنگهای متفاوتی مانند شیشه‌ای، زرد، صورتی، قرمز و گاهی در رنگ های دیگر هم دیده می شود.

زمرد ، گوهر سبز

زمرد یکی از محبوب ترین و درعین‌حال گرانترین سنگ های قیمتی دنیا به حساب می آید. تا جایی که می‌شود گفت بعد از الماس زمرد گرانترین جواهر دنیا شناخته می شود. کلمه زمرد در زبان یونانی به معنای گوهر سبز می باشد و این رنگ آنقدر جذاب و دوست داشتنی است که سبز زمردی یکی از پرطرفدارترین نمونه های سبز در جهان است. جالب است بدانید هر چه زمرد پررنگ تر و در عین حال شفاف‌تر باشد قیمت بالاتری دارد.

یاقوت ، پادشاه سنگ های قیمتی

بعد از الماس، یاقوت با استحکام ترین سنگ جهان به حساب می‌آید و جزء سنگ های بسیار گران قیمت دنیا به حساب می آید. معروف ترین و شناخته شده ترین رنگ یاقوت، قرمز پررنگ یا همان سرخ است. هرچند رنگ های دیگر یاقوت مانند یاقوت زرد و یاقوت کبود به اندازه یاقوت سرخ شناخته شده نیستند، اما باید گفت آنها نیز قیمت های بالایی دارند و جز جواهرات گران دنیا شناخته می شوند. یاقوت سرخ محبوب ترین جواهر قرمز دنیا به حساب می آید.

عقیق ، شهرت جهانی

عقیق یکی از معروف ترین سنگ های دنیا به حساب می آید و طرفداران زیادی دارد. با توجه به اینکه عقیق به اندازه سه جواهر قبلی کمیاب نیست، به عنوان یک سنگ نیمه قیمتی شناخته می شود. رنگ های متعددی از عقیق در دنیا وجود دارد اما معروف ترین رنگ آن قهوه ای روشن مایل به قرمز است. از جمله رنگهای دیگر عقیق می‌شود به رنگهای سفید، خاکستری، زرد و آبی اشاره نمود.

آمیتیست ، بنفش خیره کننده

آمیتیس هرچند قیمت چندان بالایی ندارد و به عنوان یک سنگ نیمه قیمتی شناخته می شود، اما یکی از خوشرنگ ترین و دوست داشتنی ترین جواهرات دنیا است. رنگ بنفش جذاب و خیره کننده ی آمیتیست در کنار ساختار شیشه ای آن، یک جواهر دوست داشتنی از این سنگ به وجود می آورد. رنگ آمیتیست هرچه به بنفش تیره نزدیکتر باشد قیمت و ارزش آن بیشتر است.

فیروزه ، همیشه محبوب

فیروزه از جمله سنگ های نیمه قیمتی بازار است که از گذشته های بسیار دور در ایران مورد توجه و استقبال بوده است.  رنگ آبی جذاب و رگه های طلایی در فیروزه جذابیت فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده‌اند. فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین انواع فیروزه در ایران و حتی جهان است که کیفیت بسیار بالایی دارد.

ابسیدین ، سیاه پوشی برای سنگ های قیمتی

چند سالی است که استفاده از سنگهای سیاه رنگ در جواهرات پرطرفدار شده است. رنگ سیاه این جواهرات در کنار رنگ‌های طلایی و نقره ای تضاد بسیار جالبی ایجاد می کند. یکی از معروف ترین سنگهای سیاه جهان ابسیدین یا شیشه آتشفشانی است که درعین براق بودن رنگ آن سیاه است.

نگین و جواهرات اتمی

از آنجایی که اکثر سنگ های طبیعی دنیا قیمت بسیار بالایی دارند چندین سال است که جواهرساز ها به سراغ ساخت سنگ های قیمتی به صورت مصنوعی رفته اند که در اصطلاح به آنها نگین اتمی گفته می شود. این مدل نگین ها در کنار جذابیت ظاهری بسیار بالا ، قیمت مناسبی هم دارند و برای همین به سرعت در بازار طرفدار پیدا کرده اند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.