کد خبر : 127090
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
-

پافشاری انگلیس بر لایحه امنیت کودکان/ واتس اپ تهدید کرد بریتانیا را ترک می کند

پافشاری انگلیس بر لایحه امنیت کودکان/ واتس اپ تهدید کرد بریتانیا را ترک می کند
رییس واتس اپ اعلام کرده که اگر این برنامه پیام رسان مجبور شود استانداردهای رمزگذاری خود را به علت لایحه آینده بریتانیا تضعیف کند، این کشور را ترک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، ویل کت کارت، رییس واتس اپ، از قانون امنیت آنلاین بریتانیا به عنوان نگران کننده ترین مجموعه مقررات آنلاین در دنیای غرب انتقاد و تهدید کرد که از این کشور خارج خواهد شد.

وی افزود واقعیت این است که کاربران ما در سراسر جهان خواهان امنیت هستند. ۹۸درصد از کاربران ما خارج از بریتانیا هستند. آن ها نمی خواهند امنیت محصول را پایین آوریم و اینکه ما امنیت محصول را به گونه ای کاهش دهیم که بر آن ۹۸درصد کاربران تأثیر بگذارد انتخابی عجیب خواهد بود.

ماه گذشته، سیگنال نیز واکنش مشابهی نسبت به لایحه امنیت بریتانیا داشت. مردیث ویتاکر رییس سیگنال، گفته بود که این شرکت به جای اینکه اعتماد مردم برای ارائه یک وسیله ارتباطی را تضعیف کند، به طور ۱۰۰ درصد از بریتانیا خارج خواهد شد.

ویتاکر و کت کارت هر دو به ماده ای در لایحه امنیت آنلاین اشاره می کنند که شرکت ها را ملزم می کند از فناوری معتبر برای اسکن پیام های کاربران برای موارد سوء استفاده جنسی از کودکان استفاده کنند. این لایحه نحوه اجرای این اسکن ها را بیان نمی کند، اما محققان امنیتی می گویند که معرفی آنها بدون شکستن رمزگذاری سرتاسری غیرممکن است (استاندارد حریم خصوصی که توسط واتس اپ و سیگنال رعایت شده که به این معنی است که محتوای یک پیام فقط برای گیرنده و فرستنده قابل مشاهده است) .

اپل در سال ۲۰۲۱ از برنامه های خود برای اسکن پیام های کاربران برای CSAM رونمایی کرد اما سال بعد پس از انتقادات مداوم از سوی جامعه امنیتی این پروژه را کنار گذاشت. منتقدان هشدار دادند که به محض اینکه هر سیستمی برای اسکن پیام های خصوصی کاربران معرفی شود، دولت ها به آرامی شرکت ها را مجبور خواهند کرد تا اشکال بیشتری از محتوای ممنوعه را به اسکن های خود اضافه کنند و استانداردهای ارتباطات خصوصی را از بین ببرند.

این لایحه همچنان به شدت اختیارات دولت بریتانیا را برای تعدیل پلتفرم های آنلاین گسترش می دهد. هرچند سیاستمداران و قانون گذاران همچنان به اصلاح عبارت آن ادامه می دهند اما انتظار می رود این لایحه اواخر سال جاری تصویب شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.