کد خبر : 48673
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
-

پائولو روسی، ستاره فوتبال ایتالیا درگذشت

پائولو روسی، ستاره فوتبال ایتالیا درگذشت
ملی پوش اسبق ایتالیا که عنوان آقای گلی جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا را بدست آورد، در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، روسی متولد بیست و سوم سپتامبر ۱۹۵۶ در سانتا لوسیا، پس از گلزنی و پیروزی مقابل آلمان‌ها در فینال جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا به قهرمان تیم ملی کشورش تبدیل شد.

مهاجم اسبق لاجوردی پوشان در تیم ویچنزای ایتالیا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و توانست با این تیم به دسته یک ایتالیا صعود کند، ستاره اقبال روسی با گل‌های زیادی که در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به ثمر رساند، طلوع کرد و البته پائولو در یوونتوس برجسته‌تر شد و در سال ۱۹۸۷ با پیراهن ورونا از فوتبال خداحافظی کرد.

اوج درخشش روسی در جام جهانی بود، او شش گل را در این رقابت‌ها به ثمر رساند و آتزوری به لطف این گل‌ها برزیل، آرژانتین، لهستان و آلمان را شکست داد و توانست آقای گل جام شود و در همین سال نیز برنده توپ طلا شد.

او در دوران ورزشی اش ۳۴۰ بازی انجام داد و ۱۳۴ گل به ثمر رساند و دیشب در سن ۶۴ سالگی و به دلیل بیماری درگذشت تا پنجشنبه غم انگیزی برای ایتالیایی‌ها رقم بخورد.

درگذشت دیگو آرماندو مارادونا غم سنگینی را بر جامعه‌ی فوتبال دوستان در سراسر جهان وارد کرد اما اکنون فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس به همراه هواداران قدیمی‌اش دچار سوگ شده‌اند چرا که پائولو روسی، اسطوره‌ی آن‌ها در گذشته است.

این بازیکن در دو مقطع در تیم یوونتوس توپ زده است. یک بار بین سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ و مقطع دوم که طولانی تر و در واقع دوران اصلی حضور او در جمع بیانکونری‌ها به حساب می‌آید بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ است که در این مدت او با ۸۳ بازی در پیراهن یووه، ۲۴ گل به ثمر رساند. البته روسی پس از این دوران راهی میلان شد.

پائولو روسی در تیم ملی ایتالیا هم دوران نسبتا درخشانی داشته است و از اسطوره‌های لاجوردی پوشان محسوب می‌شود. او بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶ به تیم ملی ایتالیا دعوت می‌شد و در این مدت در ۴۸ بازی ملی ۲۰ گل به ثمر رساند.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.