کد خبر : 4922
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
-

٢۶٠٠ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعال هستند

٢۶٠٠ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعال هستند

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در دنیا بیش از ۷۰ درصد طرح های مربوط به زیرساخت های اجتماعی توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود و نقش دولت کم رنگ است.

به گزارش سورپرس، محمدمهدی تندگویان روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه مجمع ملی جوانان با بانک قرص الحسنه رسالت افزود: نهادهای غیر دولتی، غیر انتفاعی و داوطلبانه که در کشور وجود دارند هنوز نتوانسته اند به ساختار تشکیلاتی کشوری دست یابند که این مشکلات اصلی تشکل ها حتی تشکل های وزارت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مفتخریم که مجمع ملی جوانان با تلاش دو ساله، پیشتاز در ایجاد تشکل ها و ساختار تشکیلاتی شده است.

تندگویان با بیان اینکه تا رسیدن به وضع مطلوب راه باقی مانده و نهاد ها به طور کامل استعداد بهره برداری از این فرصت را ندارند، یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته بیش از ۷۰ درصد طرح های مربوط به زیرساخت های اجتماعی توسط سازمان های مردم نهاد انجام می شود و نقش دولت کم رنگ است. تلاش می کنیم این اتفاق در کشور نهادینه شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: خوشحالیم که امروز نخستین تفاهم مجمع ملی جوانان در حوزه ساختار تشکیلاتی را با بانک رسالت منعقد می کنیم. موضوع شبکه ملی و شناسه ملی هم صبح امروز در وزارت کشور مطرح و راهکارها هم ارائه شد که امیدواریم مطابق دستور معاون اول رییس جمهوری به سرعت به تشکیلات و نهاد عمومی ماندگار و پایدار در کشور دست یابیم به گونه ای که حتی اگر دولت ها هم تغییر کنند این نهاد مانا بماند.

تندگویان درباره کارکرد مجمع ملی جوانان هم ابراز امیدواری کرد که به عنوان نمایندگان جوانان، مطالبات آنان را در یک ساختار مدنی نهادینه کند؛ ساختاری که دولت را رصد کند و مطالبات خود را به صورت رسمی از دولت بخواهد زیرا این باور که دولت فقط می‌تواند سایر سازمان ها را رصد کند، معنا ندارد و مجمع ملی جوانان به عنوان پیشتاز، دولت را نظارت خواهد کرد و بر اساس رفتار و ساختار مشخص از دولت مطالبه کند.

وی با بیان اینکه امروز ۲۶۰۰ تشکل در حوزه جوانان فعال هستند، یادآور شد: بانک رسالت نخستین نهادی است که به مجمع اعتماد کرده و وارد شبکه تشکل شده است؛ این بانک همچنین می تواند با استفاده از برند جوانان و در سایه مجمع ملی جوانان، مطالبات خود را از دولت مطالبه کند.

میدان را به جوانان بدهیم

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز در بخشی از این مراسم با بیان اینکه خود نیز دوران جوانی را در جنگ و مدیریت و فرماندهی جنگ گذرانده است، گفت: از دست جوانان کارهای بسیاری برمی آید به شرط این که میدان به آنان داده شود.

محمد حسین حسین زاده یادآور شد: مدیران بانک قرض الحسنه رسالت هم دهه شصتی و میانگین سنی زیر سی سال دارند و امروز به عنوان یک ساختار دولتی آماده ایم تا بستر را برای ساختار مردمی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: داشتن نگاه اجتماعی از دیگر شاخصه های بانک رسالت است و در تلاش است تا جمله امام خمینی(ره) که فرمودند «ببنیم ما برای انقلاب چه کرده ایم» را عملی و سبک زندگی جوانان را بهینه کند.

حسین زاده با یادآوری اینکه جمعی از سازمان ها از جمله انجمن حامیان قرض الحسنه، گروه توسعه کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان بواسطه شهرت و اسم بانک رسالت بیشتر تحت الشعاع قرار گرفته اند و تبادلات کالا را انجام می دهند، گفت: اعضای شبکه بانک رسالت ۶ میلیون نفر است که چهار میلیون نفر عضو کانون همیاری اجتماعی شده‌اند که از این میان دو میلیون نفر عضو سامانه مرات هستند. امیدواریم در این مسیر با مجموع سمن ها هم بتوانیم روی پای خود بایستیم.

مراسم امضای تفاهنامه مجمع ملی جوانان با بانک قرض  الحسنه رسالت در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

انتهای پیام/٢٣۴

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.