کد خبر : 24461
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
-

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

ویروس کرونا نه از بین رفته، نه ضعیف شده است/طرح ترافیک از ۱۷خرداد

ویروس کرونا نه از بین رفته، نه ضعیف شده است/طرح ترافیک از ۱۷خرداد
معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که ویروس کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده است، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور تاکید کرد.

به گزارش سورپرس؛ علی رضا رئیسی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این تصور که با گرم شدن هوا ویروس از بین می رود، تصور غلطی است. به طوری که در دنیا هم به همین شکل است.

وی افزود: باید بپذیریم هر کسی از خانه بیرون می‌آید ماسک داشته باشد، اما استفاده از ماسک در مکان‌های بسته و تجمعات الزامی است.

رئیسی ادامه داد: حتماً لازم نیست از ماسک N۹۵ استفاده شود، حتی می‌توان از پارچه‌های تمیز نیز استفاده کرد.

وی افزود: ویروس نه ضعیف شده و نه از بین رفته است. بلکه اگر کنترل شده، به خاطر رعایت مردم است که اگر بخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم، ویروس دوباره اوج می‌گیرد. مثل استان‌هایی که در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

رئیسی درباره بیماری‌زایی کرونا و مشکل تنفسی یا خونی بودن آن، گفت: این ویروس رفتار و علائم ناشناخته‌ای دارد. اینکه گفته می‌شود این ویروس درگیری تنفسی ندارد، کذب است و کرونا ویروس قطعاً درگیری تنفسی دارد و باعث تنگی نفس، هایپوکسی و نارسایی ریه می‌شود.

وی، سکته‌های مغزی و قلبی ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را مورد اشاره قرار داد و افزود: سکته‌های قلبی و مغزی در مبتلایان کرونا هم به همین دلیل است، چرا که درگیری عروق باعث سکته می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به اجرای طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین تصمیم‌ها، طرح ترافیک در تهران از ۱۷ خرداد ۹۹ مجدداً اجرا می‌شود.

وی افزود: پس از اجرای طرح ترافیک باید استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس اجباری شود.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.