کد خبر : 21984
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
-

حریرچی تشریح کرد؛

وضعیت بستری و مرگ های کرونایی در کشور/جزئیات آمارگیری جدید

وضعیت بستری و مرگ های کرونایی در کشور/جزئیات آمارگیری جدید
معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با تغییر روند شناسایی و تشخیص افراد مشکوک به کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سورپرس؛ ایرج حریرچی، در ارتباط با تغییر روش بیماریابی در کشور، گفت: پیش‌ازاین فقط آمار مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها را چک می‌کردیم و پس از جمع‌بندی این آمار را اعلام می‌کردیم ولی الان دو کار بزرگ در رابطه با آمارگیری انجام می‌شود، یکی از آنها بیماریابی فعال است که در آن افراد کم علامت و بدون علامت کشف می‌شوند و دوم اینکه از افرادی که با بیمار تماس نزدیک داشتند، تست گرفته می‌شود. درنتیجه ۵۵ تا ۷۰ درصد از نمونه‌هایی که در سه هفته اخیر شناسایی‌شده‌اند، کسانی هستند که قبلاً موردبررسی قرار نمی‌گرفتند.

وی افزود: اگر تعداد بیماران بستری را نسبت به موارد بستری‌های سابق مقایسه کنیم، حدود ۷۰ درصد کاهش داریم و اگر تعداد موارد مرگ را نسبت به موارد مرگ قبلی مقایسه کنیم، شاهد حدود ۷۵ درصد کاهش هستیم.

حریرچی ادامه داد: همچنین اگر تعداد بیمار بستری در ICU را بررسی کنیم، حدود ۴۰ درصد کاهش داشتیم. ولی افزایشی که اکنون آمار ما نشان می‌دهد، نتیجه روش‌های جدید آمارگیری است که در آن افراد کم علامت و بی علامت نیز کشف می‌شوند.

معاون کل وزارت بهداشت، تاکید کرد: پس از شناسایی این موارد، در مراحل اولیه ایزوله مبتلایان انجام می‌شود. لذا، از مردم درخواست می کنیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.