کد خبر : 7417
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲:۳۵
-

وضعیت بارش‌ها در کشور طی ماه‌های آینده

وضعیت بارش‌ها در کشور طی ماه‌های آینده

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شود.

به گزارش سورپرس، احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته بارش‌ها در برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کمتر از حد نرمال بود، اظهارکرد: بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد زیر حد نرمال بود. در استان آذربایجان غربی نیز بارش‌ها حدود ۲۳ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بود.

وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد کاهش یافته است و در استان‌های چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی نیز شاهد کاهش بارش‌ها بودیم.

به گفته رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان و فارس بارش‌ها بیش از حد نرمال در بلندمدت بود و در مجموع می‌توان گفت که بارش‌ها به‌طور میانگین در کل کشور در محدوده نرمال است.

وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های عددی طی دی و بهمن ماه بارندگی‌ها در مناطق غربی و شمال‌ غربی کشور کمتر از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس همین مدل‌ها در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ها در غرب و جنوب غرب کشور تقویت خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت دمایی کشور طی سال آبی جاری توضیح داد: به‌طور کلی دمای کشور نسبت به میانگین بلند مدت حدود یک درجه بیشتر از حد نرمال بوده است.

انتهای پیام/٢٣۴

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.