کد خبر : 30306
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
-

وسایل توانبخشی جدید به بهزیستی دلیجان تحویل داده شد

وسایل توانبخشی جدید به بهزیستی دلیجان تحویل داده شد
رئیس بهزیستی دلیجان گفت: ۳۸۳ وسیله شامل ۳۱۰ مورد وسایل بهداشتی و ۷۳ مورد وسایل کمک پزشکی و توانبخشی نظیر سمعک، ویلچر، عصا و تشک مواج از تیر ماه سال گذشته تا کنون به معلولان بهزیستی دلیجان تحویل شد.

به گزارش سورپرس، «رضا رحیمی» روز شنبه در گفت و گویی خبری افزود: حمایت‌های موردی در قالب کمک هزینه حق پرستاری، هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک هزینه مناسب‌سازی، درمان و ایاب و ذهاب، کاشت حلزون، توانبخشی، ارایه خدمات توان‌پزشکی را از دیگر خدمات بهزیستی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ درصد از جمعیت یکهزار و ۲۰۷نفری معلولان این شهرستان مستمری بگیر هستند، اظهار داشت: ۲۲۵ معلول این شهرستان از خدمات مستمری ماهیانه و هدفمندی یارانه برخوردارند و چهار معلول نیز پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند.
وی اظهار داشت: ۵۹ معلول بینایی، ۵۵۶ معلول جسمی و حرکتی، ۳۷۷ معلول ذهنی، ۵۸ معلول روانی، ۱۶۶ معلول شنوایی و ۴۹ معلول  اعصاب و روان در دلیجان ساکن هستند.
رئیس بهزیستی دلیجان تصریح کرد: چهار نفر از معلولان این شهرستان سال گذشته ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال در زمینه‌های دامداری و قالیباقی از محل برنامه ملی سی بی آر (توان‌بخشی مبتنی بر جامعه) دریافت کردند.
وی اضافه کرد:  ۴۲میلیون ریال نیز به ۲نفر ازتوانخواهان دلیجان برای  تعویض قطعات وتعمیرکاشت حلزون شنوایی پرداخت شد و معلولان جسمی و حرکتی این شهرستان ۵۰ میلیون ریال برای ساخت اُرتز و پروتز(اندام مصنوعی) دریافت کردند.
رئیس بهزیستی دلیجان گفت: به ۲۷ دانش آموز معلول این شهرستان  ۳۰ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد.
رحیمی یادآور شد: ۵۱ توانخواه در مرکز  معلولان سمانه در دودهک   و ۴۹ توانخواه در مرکز معلولان سلمان در این شهرستان نگهداری می‌شوند.
شهرستان دلیجان با ۵۰ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان مرکزی واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.