کد خبر : 85977
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
-

وزیر کشور با همتای ترکیه‌ای دیدار کرد

وزیر کشور با همتای ترکیه‌ای دیدار کرد
وزیر کشور با همتای ترکیه‌ای خود در وزارت کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سورپرس، احمد وحیدی، وزیر کشور روز چهارشنبه در دیدار با سلیمان سویلو با خیرمقدم به هیات کشور برادر و دوست ترکیه به کشور خودشان ایران گفت: روابط عمیق تاریخی و فرهنگی و برادرانه دو کشور ایجاب می‌کند مرتب یکدیگر را ببینیم و هوای یکدیگر را داشته باشیم.

وزیر کشور با تبریک ولادت پیامبر اظهار کرد: امروز روز بسیار خوبی است در آستانه میلاد پیامبر هستیم که نقطه وحدت همه ما ملت‌های اسلامی است و همه با تمسک به محبت رسول اعظم به سمت دنیای بهتر باید حرکت کنیم و درجهت رفع آسیب‌های در جهان اسلام قرار بگیریم.

روابط ایران و ترکیه برادرانه است نه دیپلماتیک
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران به همراه هیات همراه به میزبانی وزیر کشور گفت: هر زمان که وارد این شهر تاریخی شدیم با مهمان نوازی شما روبرو بودیم.

وی با ابلاغ سلام رییس جمهور و ملت ترکیه به رهبری، رییس جمهور و ملت ایران خطاب به وزیر کشورمان افزود: شما بدانید برادری در ترکیه دارید که تا به امروز در مسایل مختلف توانستیم با همکاری موضوعات را حل و فصل کنیم و به همین دلیل از همه شما تشکر می‌کنم. وی افزود: مسایلی که به راحتی حل شدنی نبود با حرکت و اقدام برابر حل شد.

وزیر کشور ترکیه خاطرنشان کرد: دو کشور در مرز، مصمم بودن در مبارزه با تروریسم و همچنین مسایلی مانند جرم‌های فرامرزی، جریان سازمان یافته، مبارزه با تروریسم و قاچاق همکاری خوبی داشتند که این روحیه ما را تقویت کرد و باعث شد به مسایل به طور متمایز نگاه کنیم. سویلو تاکید کرد معتقدیم همکاری ما در زمینه مسایل مهمتر ادامه یابدو روابط ما دیپلماتیک نیست برادرانه است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.