کد خبر : 62898
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
-

واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود
وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن سپند کرونا ساخت وزارت دفاع سه‌شنبه هفته جاری رونمایی و فاز آزمایش مطالعه انسانی آن آغاز می‌شود، گفت: به مردم اعلام می کنم که ماه های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در تولید واکسن کووید۱۹ کسب خواهیم کرد.

به گزارش سورپرس، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از واکسن سپند این مطلب را عنوان کرد. واکسن سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، همان واکسنی است که تولید آن با فعالیت شهید فخری زاده و تیم او از مدت ها پیش در وزارت دفاع شروع شده بود  و اکنون به مرحله فاز مطالعه انسانی رسیده است. قرار است روز سه شنبه در مراسم رونمایی و آغاز فاز مطالعه بالینی این واکسن، سعید نمکی و مسئولان تولید این واکسن در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع جزئیات بیشتری را درباره نوع و اثربخشی این واکسن اعلام کنند.

نمکی گفت: در مراسم رونمایی و آغاز مطالعه انسانی این واکسن خواهم گفت که در ماه‌های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در عرصه تولید واکسن کرونا کسب خواهیم کرد.

علاوه بر واکسن سپند تولیدی وزارت دفاع، سه پروژه تولید واکسن کرونای دیگر نیز تاکنون در ایران به مرحله کارآزمایی و مطالعه انسانی رسیده است که شامل واکسن موسسه برکت ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، واکسن تزریقی تنفسی موسسه سرم سازی رازی و واکسن مشترک ایران و کوباست که فاز سوم انسانی آن به زودی در کشور آغاز می شود.

علاوه بر آن به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی  مقابله با کرونا، تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و قرار است تا قبل از شروع سال جدید بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر واکسن کرونا بزنند.

رئیسی گفته است: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به دستمان رسیده است. همچنین  ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن شرکت بهارات هندوستان وارد کشور شده و ۳۷۵ هزار دوز دیگر از این واکسن نیز دوشنبه می رسد و در مجموع ۵۰۰ هزار دوز وا کسن هندی خواهیم داشت. ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار  واکسن داریم. وی پیش از این نیز از ورود بیش از سه میلیون واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس از طریق کره جنوبی خبر داده بود که وزارت بهداشت منتظر دریافت آن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.