کد خبر : 61587
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
-

وزارت بهداشت مخالف مسافرت است/ وضعیت مرگ‌های قلبی در دوران کرونا

وزارت بهداشت مخالف مسافرت است/ وضعیت مرگ‌های قلبی در دوران کرونا
وزیر بهداشت، با اشاره به وضعیت مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر، از بیماران قلبی به عنوان سر لیست سیاه این بیماری ها نام برد.

به گزارش خبرنگار سورپرس؛ زهرا رامی؛ سعید نمکی، روز جمعه پانزدهم اسفند ۹۹، در بیستمین برنامه پویش ره سلامت در بیمارستان قلب شهید رجایی، گفت: بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی، ویترین بزرگ علمی و مایه امید آن دسته از بیمارانی است این بیمارستان را آخرین پایگاه مراجعه خود می‌دانند.

وی با اشاره به جایگاه علمی و درمانی بیمارستان قلب شهید رجایی، افزود: حضور افراد توانمند که در این مرکز گردهم آمده اند، باعث شده تا بیماران قلبی با مراجعه به این مرکز، بعد از لطف خدا، شفا بگیرند و گرفته اند.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری‌های غیر واگیر در کشور، گفت: بنده از سه دهه قبل نسبت به افتادن در سیاه چاله بیماری‌های غیر واگیر هشدار داده بودم و در سر لیست سیاه این بیماری‌ها، بیماران قلبی و عروقی خواهند بود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار مرگ از ۳۸۵ هزار مرگ و میر در کشور ناشی از پرفشاری خون و عوارض آن اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیر واگیر، سکته‌های قلبی و مغزی، در صدر قرار دارند.

وزیر بهداشت به مرگ‌های قلبی در اثر کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا هم ثابت شده که آسیب پذیری بیماران قلبی در اثر ابتلاء به کرونا بیشتر از دیگر بیماران است.

نمکی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که ۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در افراد بالای ۶۵ سال یا بیمارانی اتفاق می‌افتد که دچار بیماری زمینه‌ای بوده اند.

وزیر بهداشت به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و گفت: مسافرت به عنوان اصلی ترین عامل در گردش ویروس بسیار مؤثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقاً موافق هیچ مسافرتی نیستیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنیم مانند سال گذشته که ایستادیم و گفتیم از ۲۵ اسفند فرصتی برای احیا و بازتوانی کادر بهداشت داشته باشیم امسال هم باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم.

نمکی با اشاره به ویروس جهش یافته که خیلی خطرناک‌تر از نوع چینی است، گفت: با چنین ویروس سهمگینی می‌خواهیم مسافرت هم برویم. می‌دانیم مردم خسته اند و حوصله شأن سر رفته و صنعت توریسم آسیب جدی دیده است همه دنیا این طور است ولی ناچاریم برای حفظ سلامت مردم روی برخی پروتکل‌ها بایستیم. یکی از دغدغه‌های ما همین تعطیلات نوروز است و پیشنهاد ما این است که تردد و مسافرت نباید باشد. از جاده‌های پرازدحام و ترددهای بی رویه و درهم آمیختگی جمعیت آلوده از اقصی نقاط و انتقال یک ویروس موتاسیون یافته به شدت اضطراب داریم.

در بیستمین برنامه پویش ره سلامت، پروژه‌های بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی، شامل بخش ویژه کودکان با ۹ تخت، گسترش تخت‌های ویژه ICU جراحی قلب با ۵ تخت، بخش مراقبت‌های ویژه قلبی CCU با ۱۱ تخت، دندانپزشکی با ۶ یونیت برای بیماران قلبی، پاویون دستیاران خانم، PET-CT، سی تی اسکن ۳۲ اسلایس، اورژانس سرپایی و تحت نظر به همراه محل اسکان همراهان، مراقبت‌های ویژه E با ۲۱ تخت و داروخانه سرپایی، با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است. مرکز قلب شهید رجایی دارای ۶۵۰ تخت مصوب و ۶۰۸ تخت فعال است.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.