کد خبر : 80614
تاریخ انتشار : جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۳
-

واکنش شجاعی به دعوت دخترش به تیم ملی بسکتبال: او بخاطر من حتی ضرر کرده است

واکنش شجاعی به دعوت دخترش به تیم ملی بسکتبال: او بخاطر من حتی ضرر کرده است
نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال می‌گوید انتخاب بازیکنان تیم ملی برعهده سرمربی است که بدون دخالت نفرات خارج از کادر فنی انجام می‌شود.

به گزارش سورپرس، تیم ملی بسکتبال زنان ایران ۱۴ آبان رقابت‌های قهرمانی آسیا در دسته دوم را پیش رو دارد، به همین دلیل در حال سپری کردن سومین اردوی آماده‌سازی خود است. قهرمان این مسابقات به دسته اول آسیا صعود خواهد کرد و تیم ملی هم باید شانس خود را برای کسب این عنوان امتحان کند.

فریده شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت تیم ملی اشاره و بیان کرد: اردوی سوم با ۱۷ بازیکن در حال پیگیری است. می‌خواهیم یک اردو و بازی تدارکاتی با کشورهای اطراف در نظر بگیریم که در صورت نهایی شدن اوایل مهر انجام می‌شود. مربیان کار خود را می‌کنند و بازیکنان هم مصمم و با تلاش بسیار تمرینات را ادامه می‌دهند.

او در مورد شانس ایران برای صعود به دسته اول آسیا گفت: دور از انتظار نیست. بازیکنان زحمت می‌کشند و مربیان هم تیم‌های عربی را رصد کرده‌ و فیلم مسابقاتشان را دیده‌اند.  بازی‌های سختی پیش رو داریم اما تیم ایران هم خوب است. امیدوارم اول شویم و به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کنیم.

واکنش شجاعی به دعوت دخترش به تیم ملی بسکتبال: او بخاطر من حتی ضرر کرده است

شجاعی در مورد رایزنی با ترکیه برای برگزاری بازی دوستانه با ایران گفت: تقریبا به توافق رسیده‌ایم. البته شاید اصلا نتوانیم با تیم ملی ترکیه بازی کنیم چون یکی از تیم‌های خوب اروپا و بسیار قوی است. درخواست بازی با دو، سه تیم باشگاهی این کشور را داده‌ایم که تا چند روز دیگر نهایی می‌شود. دنبال حامی مالی هستیم، امیدوارم پیدا شود و بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم.

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال در واکنش به اینکه برخی از بازیکنان پس از خط خوردن از تیم ملی سیستم انتخابی را ناعادلانه و بر اساس روابط می‌دانند، گفت: این حرف‌ها همیشه بوده و هست. در بحث انتخاب مربی هم برخی معترض شدند که چرا هدایت تیم ملی به آنها سپرده نشد اما باید فقط دو نفر را انتخاب می‌کردیم یعنی باید بهترین‌ها را به تیم ملی می‌آوردیم. بین بازیکنان هم همین است.  ۲۰ بازیکن خوب را به اردوی اول دعوت کردیم و هر مرحله بهترین‌ها انتخاب شدند. وقتی به مربی حق انتخاب بازیکن داده‌ایم دیگر نمی‌توانیم چیزی بگوییم. ما در نهایت باید ۱۲ بازیکن را انتخاب کنیم، بنابراین ۵ نفر دیگر هم خط می‌خورند و آمادگی اعتراض آنها را داریم.

او در مورد اینکه برخی حضور عسل پورحیدری (دختر فریده شجاعی) در تیم ملی را به دلیل سمت نایب رئیسی اش در فدراسیون می‌دانند، بیان کرد: در انتخاب عسل هیچ دخالتی نداشته‌ام. او را از آمریکا انتخاب کرده‌اند و به اردوی تیم ملی اضافه شده است.  خیلی‌ها که در مورد عسل صحبت می‌کنند اصلا شناختی از او ندارند و فکر می‌کنند اصلا بازی نمی‌کند.

شجاعی در ادامه افزود: من و خواهرم مربی بودیم و به همین دلیل عسل از پنج سالگی از این سالن به آن سالن توپ به دست بود. از هشت سالگی هم در تمام مسابقات دبستان، دبیرستان، مینی، میکرو، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت کرده، یعنی تمام دوره‌های لازم یک بازیکن را طی کرده است.  فکر می‌کنم یک کارتن فقط مدال و حکم دارد که نشان می‌دهد از کودکی در بسکتبال فعال بوده اما برخی می‌گویند کجای بسکتبال ایران است. عسل بعد از قهرمانی در لیگ به تیم ملی دعوت شد اما خط خورد چون گفتند در پست او بازیکن بهتری داریم. بعد از آن به آمریکا رفت و سه سال در کالج‌های این کشور بازی کرد. الهام‌بخش‌ترین بازیکن و دوم منتخب کالج‌های کالیفرنیا شد که اسنادش موجود است. یک بازیکن کامل بوده و همه مربیان او را خواسته‌اند.

او ادامه داد: خیلی‌ها فکر می‌کنند عسل به خاطر نایب رئیسی مادرش در فدراسیون امتیاز می‌گیرد اما به نظر من ضرر کرده است. سال گذشته مهرام او را خواست، در اوج درس و زندگی به ایران آمد اما این تیم مربی خارجی آورد  و او هم گفت بازیکن پوینت مد نظرش را از یونان می‌آورد، در نتیجه از عسل استفاده نکرد. خیلی‌ها گفتند مربی خارجی او را به کار نگرفته اما به نظرم در حقش اجحاف و بی‌مهری شد.

شجاعی به خط خوردن یک بازیکن از تیم ملی و اعتراضش اشاره و بیان کرد: یاسمن محمدی را که هفته قبل خط خورد باید با افرادی که در پستش هستند، مقایسه کرد. پست عسل یک است و اگر کسی بسکتبال را بفهمد نباید اعتراض بکند که چرا یاسمن خط خورد اما عسل مانده است. پست این دو با هم فرق دارد و هر کدام باید با بازیکنان هم پست خود مقایسه شوند. به گفته مربیان عسل یکی از بازیکنان آماده است و خیلی کم لطفی است که اینگونه قضاوت شود چون عاشق بسکتبال است و همه زندگی خود را فدای بسکتبال کرده است.

او افزود: باید اجاره بدهند او مثل دیگر بازیکنان ملی کار خود را انجام بدهد. عسل  امتیازهای زیادی را نادیده گرفته تا به تیم ملی رسیده، من به عنوان مادرش دوست داشتم جای اینکه به ایران بیاید و این حرف‌ها در موردش زده شود، آن امتیازها را می‌گرفت. در کل به هیچ عنوان سفارشی نمی‌کنم و مربیان خودشان بازیکنان را انتخاب می‌کنند. با عسل هم ارتباط مستقیم داشته و دعوتش کرده‌اند.

شجاعی در پایان به مسابقات جهانی زیر ۱۵ سال اشاره کرد و گفت: این مسابقات ۱۴ مهر به صورت مجازی برگزار می‌شود. اردوی آمادگی این تیم هم بعد از مرحله سوم اردوی بزرگسالان شروع می‌شود. از طرفی مسابقات قهرمانی کشور را هم داریم تا اگر بازیکنی واجد شرایط بود به تیم اضافه شود. امیدوارم بازیکنان بتوانند نتیجه خوبی بگیرند و مقام کسب کنند.

انتهای پیام /۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.