کد خبر : 26196
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
-

واکنش جانسون به طرح الحاق کرانه باختری

واکنش جانسون به طرح الحاق کرانه باختری
نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد، برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی "نقض قوانین بین‌المللی"است.

به گزارش سورپرس به نقل از آسوشیتدپرس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوالی که در مجلس عوام کشورش از او در خصوص اعمال تحریمهای احتمالی بر رژیم صهیونیستی به دلیل شهرک‌های کرانه باختری شد جواب داد: من معتقدم چیزی که ازسوی اسرائیل پیشنهاد شده منجر به نقض قوانین بین المللی خواهد شد. ما شدیدا اعتراض کرده‌ایم. ما عمیقا معتقد به یک راه حل دو کشوری بوده و به حمایت از این موضع ادامه خواهیم داد.

اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که شهرکهای یهودی‌نشین کرانه باختری و دره اردن را به اراضی اشغالی ملحق می‌کند؛ اقدامی که می‌تواند هر گونه امید برای تشکیل یک کشور فلسطینی را ازبین ببرد.

به اصطلاح طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خاورمیانه که اوایل سال جاری میلادی مطرح شد، چراغ سبز را به اسرائیل برای الحاق شهرکهای یهودی نشان داد.
پادشاه اردن اخیرا به قانونگذاران آمریکایی گفت، برنامه‌های الحاق اسرائیل غیر قابل قبول هستند و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کنند.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به سناتورهای آمریکایی تاکید کرد، کشور وی متعهد به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.