کد خبر : 60561
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
-

واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر در آسایشگاه کهریزک

واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر در آسایشگاه کهریزک
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر مقیم مرکز کهریزک ظرف ۲ روز انجام خواهد گرفت، گفت: برای سایر مراکز کشور هم ۲۰ هزار سهمیه در مرحله نخست اخذ کرده‌ایم.

گروه اجتماعی سورپرسمژگان فرجام شکوه؛ وحید قبادی دانا، رییس بهزیستی کشور در مراسم شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ در مرکز نگهداری سالمندان و معلولین کهریزک با اشاره به اینکه حدود یکسال از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، گفت: در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان حدود ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددیار فعالیت‌هایی را انجام دادند و از ۱۴ هزار سالمندی که نگهداری می‌شوند، ۳ هزار ۱۷۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار ۲۹۵ نفر بهبودی کامل یافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمانند و ۳۷۵ نفر متأسفانه فوت شدند.

وی، میزان ابتلاء به کرونا در مراکز سالمندان را ۲۲ درصد عنوان کرد و افزود: ۲.۶ دهم درصد از این افراد فوت کردند. قبادی دانا اظهار داشت: اگر آمار مراکز معلولان هم به این لیست اضافه شود، تعداد افراد تحت نظر به ۵۱ هزار نفر می‌رسد که در مجموع مراکز ۷ هزار مبتلا که در میان آنها وجود داشته و ۶ هزار نفر بهبود یافته و ۷۰۰ نفر تحت درمانند.

قبادی دانا ادامه داد: مجموع افرادی که در مراکز شبانه روزی تحت نظارت سازمان بهزیستی نگه داری می‌شوند و به همراه آمار فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، مجموعاً ۴۵۲ نفر ناشی از کرونا فوت کرده‌اند، که درصد ابتلای آنها به طور کلی ۱۴ درصد بوده و درصد فوت ۰.۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۰۵ مرکز سالمندان کشور، ۱۷۱ مرکز آلودگی داشته است خاطرنشان کرد: حدود ۴۴ درصد مراکز هیچ‌گونه ابتلایی نداشته‌اند. رئیس سازمان بهزیستی گفت: از مجموع ۹۲۵ مرکز، ۳۸۲ مرکز آلوده شدند که رقم ۴۱ درصد را دارد و ۶۰ درصد از این مراکز کنترل شده‌اند.

به گفته وی، در مهر و آبان ۸۰ هزار مددجو و پرسنل بهزیستی رایگان در مقابل آنفلوانزا واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون حدود ۱۴۰۰ نفر از سالمندان و افراد دارای معلولیت را در آسایشگاه کهریزک با حضور وزیر بهداشت آغاز شد و ظرف دو روز این واکسیناسیون تکمیل می‌شود.

قبادی دانا تاکید کرد: برای سایر مراکز کشور هم ۲۰ هزار سهمیه در مرحله نخست اخذ کرده‌ایم، که به ترتیب سالمندان، بیماری روانی مزمن، معلولین ذهنی و جسمی و حرکتی مزمن مقیم در مراکز واکسینه خواهند شد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.