کد خبر : 79084
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
-

واکسیناسیون معلولان شدید و خیلی شدید در قزوین در حال انجام است

واکسیناسیون معلولان شدید و خیلی شدید در قزوین در حال انجام است
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان قزوین گفت: تزریق واکسن کرونا برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید استان قزوین در محل نمایشگاه بین‌المللی قزوین صورت می‌گیرد.

به گزارش سورپرس، راحله جاتن، معاون توان‌بخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به آغاز واکسیناسیون معلولین در استان قزوین، تصریح کرد: در استان قزوین ۷ هزار و ۲۷۶ معلول با درجه شدید و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر با شدت معلولیت خیلی شدید وجود دارد، در حال حاضر ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید آغازشده است.

وی افزود بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افراد بالای ۱۸ سال دارای معلولیت با درجه شدید و خیلی شدید می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، معاون توان‌بخشی بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در این سامانه امکان دریافت آنی نوبت تزریق واکسن برای معلولان فراهم‌شده است و افراد حتی می‌توانند روز و ساعت دریافت واکسن خود را هم انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: معلولان با درجه شدید و خیلی شدید ساکن قزوین باید در انتخاب محل، گزینه نمایشگاه بین‌المللی قزوین را انتخاب کنند و بعد از دریافت پیامک برای تزریق واکسن به محل نمایشگاه در خیابان نوروزیان مراجعه کنند.

جاتن یادآور شد: معلولان ساکن دیگر شهرستان‌های استان قزوین نیز می‌توانند مرکز بهداشت نزدیک به محل سکونت خود را برای دریافت واکسن انتخاب کنند؛ واکسیناسیون معلولانی که به دلیل شرایط جسمی به‌هیچ‌وجه امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند نیز در فاز بعدی صورت می‌گیرد و در این خصوص منتظر دستورالعمل جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص باید توافقی بین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت صورت گیرد تا در استان‌ها اجرایی شود؛ البته این معلولان هم در سامانه ثبت‌نام کنند و درزمانی که این موضوع برقرار شد برای واکسیناسیون با این افراد تماس گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.