کد خبر : 15317
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
-

واکسیناسیون دام‌های منطقه زلزله‌زده قطور آغاز شد

واکسیناسیون دام‌های منطقه زلزله‌زده قطور آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ایمن سازی و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی در روستاهای زلزله‌زده بخش قطور در شهرستان خوی آغاز شد.

به گزارش سورپرس، کامیار داهیم روز چهارشنبه گفت: این مایه‌کوبی و ایمن‌سازی دام‌ها علیه بیماری‌های تب‌برفکی، آنترو توکسمی و هاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده برای تمامی دامداران در روستاهای زلزله‌زده بسته دارویی که شامل داروهای انگلی و آنتی بیوتیک است، به صورت رایگان توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: دام‌هایی که در این زلزله آسیب دیده‌اند نیز به صورت رایگان مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی از دامداران در روستاهای زلزله‌زده خواست همزمان با همکاری با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی، هرگونه تلفات و بیماری‌های دامی را در سریع‌ترین زمان ممکن به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

وی اضافه کرد: دام‌های ۳۱ روستا در این منطقه واکسینه می‌شوند ولی دام‌های روستاهای گرناویک، مخین، کوتان آباد، میرعمر و هفته جوک در اولویت واکسیناسیون و دریافت بسته‌ها هستند.

دامداران قطور از بیم زلزله و تلفات دامی، بسیاری از دام‌های خود را به منطقه دیگر انتقال داده‌اند و آمار دقیقی از تعداد دام‌های موجود در شهر وجود ندارد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح روز یکشنبه- چهارم اسفندماه- حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

انتهای پیام/٢٣۴

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.