کد خبر : 39718
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
-

واکاوی نقاط ضعف و قوت تلویزیون ۶۲ ساله ایران

واکاوی نقاط ضعف و قوت تلویزیون ۶۲ ساله ایران
شصت و دو سال از مخابره‌ی نخستین فرکانس‌های تلویزیونی در ایران گذشت؛ بنا بر شهادت تاریخ تلویزیون در ایران مرحوم منوچهر نوذری نخستین کسی بود که به عنوان مجری جلوی دوربین تلویزیون رفت.

گروه فرهنگی سورپرس؛ شصت و دو سال از مخابره نخستین فرکانس‌های تلویزیونی در ایران گذشت؛ بنا بر شهادت تاریخ تلویزیون در ایران مرحوم منوچهر نوذری نخستین کسی بود که به‌عنوان مجری جلوی دوربین تلویزیون رفت. تلویزیون به‌عنوان یک رسانه‌ی زنده که مانند موجودی زنده نفس می‌کشد، شاهد و ناظر بر اتفاقات مهم و کلیدی‌ای بوده که در طول شصت و دو سال اخیر گذشته است که البته مهم‌ترین آن وقوع انقلاب اسلامی است.

امروز تلویزیون یکی از ارکان اساسی زندگی مردم جهان علی‌الخصوص مردم سرزمین ما شده است؛ در روزگار ما و به ویژه در عصری که کرونا یکه‌تاز میدان است، تلویزیون هم به لحاظ اطلاع رسانی، هم به‌عنوان یک وسیله کمک آموزشی و صد البته به‌عنوان یک وسیله سرگرمی ساز توانسته است به‌خوبی به وظیفه اش عمل کند.

از بیست شبکه‌ای که در سطح ملی قابل دریافت هستند شبکه‌های چهار، آموزش و قرآن دست در دست یکدیگر دادند تا مدرسه‌ای به بزرگی ایران در قاب تلویزیون افتتاح کنند و عملا اثبات کنند، دست اندرکاران سیما همواره، حتی در سخت‌ترین شرایط کرونایی کشور دوشادوش سیستم آموزشی کشور و گام به گام با دانش آموزان حرکت می‌کنند. این حرکت استثنایی تلویزیون در تاریخ این رسانه بی‌نظیر است و جای بسیار تقدیر و تشکر دارد؛ اما این تمام ماجرا نیست.

تلویزیون ایران بر اساس آنچه که در اولویت سیاست خارجه جمهوری اسلامی مد نظر گرفته شده است، همواره در خط مقدم جبهه رسانه‌ای مبارزه با استکبار به‌ویژه مبارزه با رژیم صهیونیستی است. در سال جاری چهار شبکه تلویزیونی که به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی در خط مقدم این پیکار بودند، از دسترسی ماهواره‌ای خارج شدند. امروز تلویزیون دست به تاسیس شبکه‌های اینترنتی می‌زند که کمترین مخاطب را ندارد در صورتی که شبکه های تلویزیونی قدیمی تر که رسالتی بس سترگ را بر عهده داشتند، با کمبود بودجه مواجه می شوند.

این تذکری است بسیار به جا که البته در خرداد ماه سال جاری ۲۰۲ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز طی صدور بیانیه‌ای به سازمان صدا و سیما اعلام کرده بودند. همچنان شبکه‌های پرس‌تی‌وی، سحر اردو، العالم و الکوثر قابل دریافت نیستند و عملا رسانه ملی هنوز واکنش دقیقی نسبت به قطع شدن ناگهانی این شبکه‌های مولف پاسخی نداده است.

تلویزیون با توجه سابقه طولانی که در برنامه سازی تفریحی و خبری و آموزشی دارد می‌تواند با توجه بیشتر به مدیریت مالی، جلوی بهانه جویی‌های مدیریت پلتفرم‌های ماهواره‌ای که اکثرا وابسته به صهیونیسم هستند را بگیرد و عملا به راه اصلی خود که همانا افشای جنایت رژیم صهیونیستی و عمال وابسته به آن در سطح بین‌الملل است، ادامه دهد.

انتهای پیام/ ۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.