کد خبر : 89764
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
-

کارشناس حوزه آب و فاضلاب:

واقعی کردن قیمت به معنای گران کردن آب نیست

واقعی کردن قیمت به معنای گران کردن آب نیست
یک کارشناس حوزه آب و فاضلاب گفت: وقتی مردم بدانند قیمت تامین هر مترمکعب آب شرب چند ریال است، مطمئنا در مصرف آن صرف جویی خواهند کرد.
به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، حسین بهمن آبادی، واقعی کردن قیمت را از پیش نیازهای اساسی مدیریت مصرف آب دانست و تاکید کرد: البته باید توجه داشت که واقعی کردن قیمت به معنای گران کردن آب نیست. متاسفانه بعضی رسانه ها با شیطنت خاصی صحبت های کارشناسی را به سمت تشویش اذهان عمومی سوق می‌دهند و بهره برداری سیاسی می کنند.
وی مدیریت مصرف و مدیریت صحیح منابع آبی توسط مدیران صنعت آب و فاضلاب را از الزامات پایداری منابع آبی کشور دانست و افزود: اگر مدیران صنعت آب به این صنعت آشنا باشند و اراده خدمت داشته باشند و به صورت جهادی پای حیاتی ترین سرمایه کشور بایستند، ۵۰ درصد مشکلات آب و حتی برق کشور حل خواهد شد.
این کارشناس حوزه آب و فاضلاب تصریح کرد: باید از نگاه سیاسی به صنعت آب و برق اجتناب شود و این صنعت کاملا تجربی و تخصصی و اجرایی و صدالبته بر اساس برنامه ریزی کلان کشور اداره شود.
بهمن آبادی در ادامه  با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است، گفت: وقتی مردم بدانند قیمت تامین هر مترمکعب آب شرب گوارا چند ریال است، مطمئنا در مصرف آن صرف جویی خواهند کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: البته بیشتر مردم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند ولی کافی نیست و می بایست جمعیت بیشتری از مشترکان به این امر اهتمام بورزند.
این کارشناس حوزه آب و فاضلاب با اشاره به وضعیت نگران کننده منابع آبی کشور به ویژه سفره های آب زیرزمینی، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با کاهش چشمگیر نزولات جوی مواجه شده ایم و کشاورزان نیز برای پایداری تولیدات خود می بایست آبیاری محصولاتشان را از شکل غرق آبی به روش های مکانیزه تبدیل کنند تا درست مصرف کردن آب رشد چشمگیری پیدا کند.
بهمن آبادی با تاکید بر لزوم یک عزم جدی و فرهنگ سازی سراسری برای یاری رساندن به پایداری چرخه آب در کشور، اظهار کرد: اگر هم وطنان عزیزمان اهمیت وجود آب را بدانند که صد البته می‌دانند، دیگر با آب شرب گوارا اتوموبیل خود را نمی شویند،  هنگام شستشوی ظروف، شستشوی دندان، شستشوی فرش در آستانه عید، استحمام، وضو و… شیر آب را باز نمی‌گذارند.
وی تصریح کرد: هزینه های تامین و تصفیه آب و انتقال آب غیرشرب (فاضلاب) و نیز فرایند تصفیه و باز گرداندن آن به چرخه مصرف، بازسازی شبکه و انشعابات، توسعه و نگهداری شبکه های آبرسانی در سطح شهر و دفع فاضلاب واقعا سنگین است و باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کرد چراکه از صفر تا صد این هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شود.
این کارشناس حوزه آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: اینکه کسی بگوید گرانی آب به نفع تولید کننده آن است، اشتباه محض است چون آب یکی از کالاهایی است که مردم مستقیما بهای آن را پرداخت می‌کنند و باید مجدد برای تولید آن هزینه شود.
وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه رویش مدیران جهادی و میدانی در دولت سیزدهم همان چیزی است که سالها مردم انتظار آن را می کشیدند و الحمدلله امروز با اصلاح بسیاری از مجریان و خادمان ملت و نصب مدیران جهادی و میدانی اتفاقات خوبی در راه است که به جهش بهره مندی مردم از امکانات کشور منجر خواهد شد.
منبع: خبرگزاری دانا
انتهای پیام/۳۳۳
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.