کد خبر : 30148
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
-

رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی مدیریت کرونا:

هیچ کشوری نتوانسته درباره تولید واکسن کرونا پاسخ روشنی بدهد

هیچ کشوری نتوانسته درباره تولید واکسن کرونا پاسخ روشنی بدهد
رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای استان تهران گفت: تاکنون هیچ کشوری نتوانسته پاسخ روشنی درخصوص تولید واکسن کرونا ارائه دهد زیرا باید یک زمان یک سال و نیمه بگذرد.

به گزارش سورپرس؛ حسین قناعتی امروز در نشست ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) متاثر از همه گیری ویروس کرونا با موضوع بررسی سامانه هوشمند تشخیص کووید۱۹که به صورت مجازی برگزارشد خاطر نشان کرد: اکنون هنوز در مرحله اول پیک کرونا در کشور هستیم و هنوز موج دوم آن شروع نشده است.

به گفته وی زمانی موج اول تمام می شود که تعداد بیماران به صفر برسد یا خیلی تعداد مبتلایان کم شود.

قناعتی با اشاره به اینکه موج دوم بیماری از پاییز شروع خواهد شد و این موج می تواند بسیار بدتر از موج اول باشد، عنوان کرد: این موج می تواند همراه با آنفلوانزا و سایر بیماری های فصلی باشد و احتمال فراگیری بیماری در این ایام بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص بیمار محوری گفت:  تاکنون برای هیچ یک از داروهای اعلام شده برای درمان بیماری کرونا سند محکمی برای تاثیرگذاری آن وجود نداشته است.

رئیس اتاق فکر مدیریت کرونا گفت:خرید داروهای مورد استفاده فعلی از جمله رمدسیویر با قیمت حدودی ۵۰ میلیون تومان جاهلانه است.

وی با اشاره به محور بیماریابی افزود: باید در این زمینه به صورت دستوری، قرنطینه انجام شود و لازم است حتی قوه قضاییه و قوه مجریه قوانینی در این زمینه وضع کنند.

قناعتی با تاکید بر اینکه کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: هیچ وقت تعداد ابتلا به کرونا به صفر نمی‌رسد، اما می‌توان تعداد مبتلایان را کاهش داد.

وی افزود:  برخی از نظریه‌ها مطرح شده که در صورت اعمال محدودیت‌ها و رعایت فردی هر یک نفر ۲ نفر دیگر را می‌تواند مبتلا کند و در غیر این صورت هر یک نفر ۴۰۶ نفر را درگیر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در بدبینانه‌ترین پیش بینی‌ها مطرح می‌شود که کرونا در دنیا باعث مرگ ۳ میلیون نفر و ابتلای ۶ میلیون نفر خواهد شد.

قناعتی گفت: ظرفیت‌های جامعه در حال پر شدن است انتظار داریم مردم و مسئولان خود را با شرایط وفق دهند و قوانین را به حد رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اعمال پروتکل‌های بهداشتی نیازمند فرهنگ سازی است، بیان کرد: اکنون در اماکنی مانند فرودگاه‌ها تمهیدات خوبی اندیشیده شده است و از سوی دیگر محققان کشور دستگاهی برای شناسایی سریع مبتلایان به ویروس کرونا ساخته اند.

وی در خصوص این دستگاه گفت: این دستگاه می‌تواند حتی افرادی که آزمایش PCR آنها منفی بوده، افراد مشکوک به این ویروس را بادقت بالا شناسایی کند.

رئیس اتاق فکر ستاد کرونا عنوان کرد: تاکنون هیچ کشوری نتوانسته پاسخ روشنی درخصوص تولید واکسن کرونا ارائه دهد زیرا باید یک زمان یک سال و نیمه زمان ببرد.

وی ادامه داد: اینکه بتوان برای این بیماری واکسنی تولید کرد که قادر باشد ایمنی بلندمدت برای افراد راایجاد کند، مشکوک هستم و نباید به امید پیدا شدن راه درمان و یا تولید واکسن برای آن بود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.