کد خبر : 9478
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
-

ظریف در صحن مجلس:

هیچ‌کس اندازه من از توان موشکی نظام دفاع نکرده است

هیچ‌کس اندازه من از توان موشکی نظام دفاع نکرده است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه من مسئولیت دفاع از سیاست نطام را دارم و هیچ وقت حرفی نمی‌زنم که برای جمهوری اسلامی مشکلی ایجاد شود، گفت: هیچکس اندازه من از توان موشکی دفاع نکدره است.

به گزارش سورپرس؛ در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سؤال مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه توضیحاتی در مورد ترک جلسه مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی سؤال محمدجواد ابطحی ارائه داد.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی را خدمت نمایندگان تسلیت عرض می‌کنم، گفت: لازم است در ابتدا به عرض دوستان برسانم، دور قبل که سؤال آقای ابطحی مطرح شده بود، بنده به هیئت رئیسه اعلام کرده بودم «جلسه شورای امنیت ملی با حضور سردار سلیمانی برای بررسی آخرین تحولات عراق ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد».

وزیر امور خارجه افزود: دوستان گفتند «ساعت ۱۴ بیا و ۴۵ دقیقه به سؤال پاسخ بده و بعد برو»، بنده با همین استدلال برای بیست و چهارمین بار برای پاسخ به سؤال نمایندگان به مجلس آمدم، اما جلسه علنی دیر شروع شد.

ظریف اظهار داشت: بنابراین بعد از اینکه دوبار صحبت کردم، به سمت جایگاه هیئت رئیسه برگشتم و گفتم که «با اجازه، از رادیو گوش خواهم داد و باید ساعت ۱۵ در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور یابم و ساعت ۱۵:۱۰ از مجلس خارج شدم».

وی خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان احساس کردند ترک مجلس، جسارتی به محضر آنان بوده است، می‌خواهم این تصور اصلاح شود؛ اگر کسی چنین برداشتی کرده است، من عذرخواهی می‌کنم.

محکم‌ترین دفاع را از سیاست‌های کشور داشته‌ام

وزیر امور خارجه تأکید کرد: بنده افتخار می کنم که در خارج از کشور و همه جا محکم ترین دفاعیات را از سیاست های جمهوری اسلامی همواره داشته ام و معتقدم همه ما باید یک سیاست را اجرا کنیم و همواره به این تعهد پایبند بوده ام.

ظریف ادامه داد: بنده در جلسه اخیر خود در هند دفاعیات بسیار زیادی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران داشتم و همچنین در جلسه آستانه و در دوحه از سیاست های نظام جمهوری اسلامی دفاع کردم و همواره بر این مسئله واقف هستم که مسئولیت دفاع از سیاست های نظام را برعهده دارم و هیچ وقت کار خود را سخت نمی کنم که حرفی بزنم که مشکلی برای کشور به وجود آید.

وی در واکنش به سئوال ذوالنور مبنی بر اینکه چرا مطالبی درباره توان دفاعی بسیار زیاد آمریکا و همچنین ایراد اتهام پولشویی به نظام مطرح کرده اید، گفت: صحبت های بنده درباره وضعیت موشکی کشور و همچنین پولشویی بزرگ جلوه داده شده است و واقعیت چیز دیگری بود.

وزیر امور خارجه متذکر شد: بنده در یک سخنرانی در دانشگاه تهران از توانمندی های دفاعی کشور صحبت کردم اما نوار صحبت های بنده تقطیع شده بود و صحبت من بود که آن چیزی که ما را حفظ می کند، سلاحمان نیست، بلکه فرهنگ ایثار و شهادت است که بنده این اعتقاد را از امام (ره) و مقام معظم رهبری آموخته ام.

هیچ‌کس به اندازه من از توان موشکی دفاع نکرده است

ظریف تصریح کرد: هیچ‌کس به اندازه من از توان موشکی ایران در خارج از کشور دفاع نکرده است، به گونه ای که چندی پیش در دانشگاهی در زلاندنو گفتم که برای چهار قران پول شما، دفاع از مملکت خود را کنار نمی گذارم.

وی با اشاره به اظهاراتش درباره پولشویی گفت: صحبت من درباره پولشویی هم واضح است، چرا که در دنیا به دلیل آنکه ما کنوانسیون «سی اف تی» را تصویب نمی کنیم، دولت را متهم می کنند که بنده گفتم برخی افراد در این زمینه منافعی دارند و قوه قضائیه و وزیر اقتصاد هم بارها این موضوع را مطرح کرده اند و آنچه دیگران درباره صحبت من گفتند، حرف اصلی من نبود و به حسابِ بنده نوشته اند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دشمن الان کل مردم ما را نشانه گرفته است، اظهارداشت: فاجعه ترور سردار سلیمانی، کشته شدن تعدادی از هموطنانمان در کرمان و کشته شدن جمعی دیگر از مردم کشورمان در سقوط هواپیمای اوکراینی بسیار تلخ بود اما باید به این مسئله توجه کرد که شهادت سردار سلیمانی و خون او باعث شد که در بسیاری از نقاط جهان بین مسلمان وحدت به وجود آید.

ظریف افزود: در هند به من گفتند که در ۴۳۰ شهر این کشور برای سردار سلیمانی مراسم بزرگداشت گرفته اند و ما شاهد وحدت بسیار زیادی پس از شهادت سردار سلیمانی بین مردم بودیم و در شرایطی که استکبار جهانی شمشیرها را علیه ایران از رو بسته است، ما باید وحدتمان را حفظ کنیم و بدانیم که علیرغم دارا بودن عقاید مختلف زیر یک پرچم هستیم.

وی گفت: بنده درباره اصل صحبت های آقای ذوالنور مبنی بر اینکه طرف مقابل باید در مقابل توان ما احساس ضعف کند، هیچ اختلاف نظری ندارم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکایی ها بارها در تحلیل های خود نوشته و گفته اند که اگر ما به فرض بتوانیم با روشی فردو را خراب کنیم، مردم ایران را متحدتر و منسجم تر می کنیم که در آن زمان قطعا خطر بیشتری احساس می کنیم و همین موضوع است که مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای جبهه مقاومت قوی تر است و همه باید پیروزی خون بر شمشیر را در نظر داشته باشیم.

ظریف یادآور شد: ایالات متحده آمریکا در دو سال گذشته دو تریلیون دلار هزینه نظامی کرده اند، در حالی که ما ۱۶ میلیارد دلار هزینه نظامی کرده ایم و حرف بنده این است که آمریکا با وجود آنکه هزینه نظامی بسیار زیادی کرده است، آن چیزی که باعث شده است که جرأت تقابل با ایران نداشته باشد این است که آنان از مردم ما می ترسند.

وی با اشاره به اینکه توان دفاعی ما برای همه دنیا مشخص است، گفت: آقای کری یک بار در جلسه ای به بنده گفت که ما اگر بخواهیم می توانیم فردو را بزنیم که بنده گفتم اگر آن را بزنید، در مقابل این ملت چه می خواهید کنید که «کری» گفت برای همین است که نمی خواهیم با شما جنگ کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا کشوری است که به خیال خودش می تواند دنیا را نابود کند، اظهارداشت: پس از شهادت سردار سلیمانی، مردم ما همه آمدند و خیابان ها از حضور آنان پر شد و این قدرت ملت ما را نشان داد و فاجعه کرمان هم، فاجعه عشق بود و مردم به خاطر عشق به سردار سلیمانی حضور پرشوری در مراسم وی داشتند و قدرت ملت به جهانیان نشان داده شد.

ظریف تأکید کرد: مردم ما صاحبان واقعی و ولی نعمت این انقلاب هستند و این مردم همواره با انقلاب همراهی دارند و هرگز نباید این مسئله از یادمان برود.

دامن نظام از پولشویی مبراست

وی درباره اظهاراتش در مورد پولشویی گفت: دشمنان که خود دست به پولشویی می زنند به دنبال آن بودند که این اتهام را به نظام ما بزنند که پولشویی در کشورمان انجام می شود که بنده گفتم نظام ما از پولشویی مبرا است، این در حالی است که کمیسیون ۶ درصدی بانک کنزون به خاطر بانک های فساد به ۱۶ تا ۲۰ درصد تبدیل شده است و آنان پولشویی می کنند.

وزیر خارجه با تأکید بر اینکه تحریم مادر پولشویی است و آمریکایی ها باید بدانند که با تحریم یک گروه زالوصفت را تقویت می کنند و این جنایت آمریکاست، خاطرنشان کرد: دامن نظام جمهوری اسلامی از پولشویی مبراست و بنده جز این نگفته ام و خواهشم این است که آدرس اشتباه به دشمن ندهید.

*آمریکا خودکشی می‌کند تا اروپا  از برجام خارج شود

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف همچنین در پاسخ به سؤال محمدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مورد «اقدامات این وزارتخانه در موضع‌گیری‌های خصمانه مسئولان اروپایی و آمریکایی درباره آشوبگران دی‌ماه»،گفت: با اظهارات آقای ذوالنور درباره برجام موافق نیستم؛ در برجام اروپا و آمریکا مجبور شدند که سیاست‌های خود را کنار بگذارند به همین دلیل آمریکا خودش را می‌کُشد تا اروپا هم از برجام خارج شود.

وی ادامه داد: چرا آمریکا تهدید می‌کند که تعرفه واردات خودروهای اروپایی را ۲۵ درصد بالا ببرد تا اروپا از برجام خارج شود؟

وزیر امور خارجه تاکید کرد: وزارت خارجه درباره دخالت آمریکا در سال ۹۶ اقدامات مهمی انجام داد که مهمترین آن خنثی کردن طراحی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بود.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.