کد خبر : 77483
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
-

هیچ‌وقت پس از مسواک‌زدن این کارها را نکنید

هیچ‌وقت پس از مسواک‌زدن این کارها را نکنید
مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که همه افراد نیاز به دهانشویه ندارند.

به گزارش سورپرس، «بعد از این که دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید، ممکن است احساس کنید که هنوز بهداشت دهان را به‌ خوبی رعایت نکرده‌ و فکر می‌کنید که بقایای مواد غذایی هنوز داخل دندانتان باقی مانده است. پس دست به اقدامات مختلف می‌زنید و در نتیجه برای خودتان راهکارهایی را در پیش می‌گیرید. اما جالب است بدانید که برخی از اقدامات هستند که بعد از زدن مسواک، نباید آن را انجام دهید.

استفاده از شوینده دهان بعد از مسواک

بعضی از افراد عادت دارند که بعد از مسواک‌زدن سریع از شوینده استفاده کنند و سال‌هاست این عادت را در خودشان پرورش داده‌اند اما شما هرگز نباید بعد از مسواک از شوینده استفاده کنید. شستن دندان به هر طریقی، باید بعد از غذاخوردن و قبل از مسواک باشد. استفاده از شوینده‌ای که حاوی فلوراید است، به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند اما نه بعد از این که مسواک زده‌اید، زیرا نتیجه مسواک شما را از بین می‌برد.

اگر عادت دارید بعد از تمیزکردن دندان‌ها با مسواک، از دهانشویه استفاده کنید، باید بدانید که فلوراید موجود در خمیردندان اثر خود را از دست می‌دهد و به جایی که غلظت فلوراید بیشتر شود، از غلظتش کاسته می‌شود.

در نتیجه مواد قندی روی دندان شما باقی می‌ماند و پاکسازی نخواهند شد. بنابراین وقتی که مسواک می‌زنید و بعد از آن از دهانشویه استفاده می‌کنید، تمام غلظت فلوراید را از بین می‌برید.

فلوراید یک ماده ضروری برای سلامت و زیبایی دندان‌هاست و نباید آن را بشویید. فلوراید باعث محکم‌شدن ریشه‌های ضعیف دندان می‌شود، مواد معدنی از دست رفته را جبران می‌کند، علائم پوسیدگی دندان را بهبود می‌بخشد و از رشد باکتری‌های مضر هم جلوگیری می‌کند.

دهانشویه برای همه ضروری نیست

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که همه افراد نیاز به دهانشویه ندارند. استفاده از آن در زمان درست آسیب‌زننده نیست و استفاده منظم از دهانشویه می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های دهانی دندانی، جلوگیری از پوسیدگی و خوشبوکردن تنفس کمک کند. بعضی از افراد از فواید زیاد دهانشویه بهره‌مند می‌شوند اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث مشکلات دندانی، خشکی دهان و حساسیت دندان شود.

نخوردن و ننوشیدن ۳۰ دقیقه بعد از دهانشویه

شما تا نیم ساعت بعد از استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید، نباید چیزی بخورید یا بنوشید. متخصصان هشدار می‌دهند که ۳۰ دقیقه بعد از غذاخوردن نباید مسواک بزنید و از طرفی این نکته را برای بعد از دهانشویه هم باید در نظر بگیرید زیرا گوارش در دهان آغاز می‌شود، محیط اسیدی می‌سازد و زمان خوبی برای مسواک‌زدن نیست.

از طرفی وقتی که بعد از دهانشویه غذا می‌خورید، مواد غذایی حاوی قند و نشاسته و باکتری آنها روی دهان و دندان باقی می‌مانند و اسید تولید می‌کنند و محیط بیش از حد اسیدی می‌شود و همین باعث ضعف ریشه‌های دندان می‌شود و مواد معدنی آن را از بین خواهد برد.

منبع:همشهری

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.