کد خبر : 31510
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
-

هوای پایتخت قابل قبول است اما افزایش آلاینده ازن پیش‌بینی می‌شود

هوای پایتخت قابل قبول است اما افزایش آلاینده ازن پیش‌بینی می‌شود
شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد اما در طول روز با کاهش تندی باد بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می شود و آلاینده ازن در هوا اضافه می شود.

به گزارش سورپرس؛ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۶۰ قرار دارد و وضعیت هوای پایتخت قابل قبول است. البته این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۱۷ بود و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با آلاینده o۳ بوده است.

بر اساس این گزارش پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۱۵ روز هوای پاک، ۹۳ روز هوای قابل قبول، ۳۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز هوای ناسالم داشته است.

پایتخت در سال گذشته تاکنون ۲۵ روز هوای پاک، ۹۱ روز هوای قابل قبول، ۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات روز شنبه (۱۸ مرداد ۹۹) کیفیت هوای تهران در محدوده قابل‌قبول خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد و وزش باد طی ساعات گذشته و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.

همچنین در طول روز با کاهش تندی باد بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد، علاوه بر این با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی شنبه در مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا باشیم. با کاهش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۹ مرداد ۹۹) همراه با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش یافته که در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر در طی روز شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، همچنین غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر افزایش خواهد یافت و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط تا اواخر وقت یکشنبه ادامه داشته، بنابراین احتمال می‌رود با افزایش ترافیک غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و سبب شود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.‌

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.