کد خبر : 107510
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
-

همه در راستای صیانت از تولید داخل حرکت کنند

همه در راستای صیانت از تولید داخل حرکت کنند
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که باید همه در راستای صیانت از تولید داخل حرکت کنند، گفت: همه ما باید از بخش تولید و مصرف حمایت کنیم و این کار با شعار محقق نمی‌شود و به حمایت عملی نیاز دارد.

به گزارش سورپرس به نقل از اخبار سبز کشاورزی، دکتر محمد قربانی در جلسه قرارگاه جهاد تبیین در نظام ارتباطات بخش کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر عده‌ای با راه انداختن کمپین نخریدن مرغ و تخم‌مرغ ناخودآگاه به دنبال ضربه زدن به تولید داخل هستند، در حالی که با این کار هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده هر دو آسیب می‌بینند و در آینده نه چندان دور با خروج تولیدکنندگان از چرخه و کاهش تولید، قیمت کالاهای مذکور بیش‌تر می‌شود.

وی افزود: ۲۲سال پیش و در سال ۲۰۰۰ میلادی وال استریت ژورنال پیش‌بینی کرد که در آینده تغییراتی در نظام مدیریت کشورها اتفاق می‌افتد و وزارت کشاورزی و امور خارجه حذف و به جای آن وزارت سیاست غذایی ایجاد می‌شود و امروز همان روز است.

نظم جدید جهانی غذا در حال شکل‌گیری است

قربانی تصریح کرد: مجله اکونومیست نیز به تازگی طرحی با سه خوشه گندم منتشر کرده که در آن به جای دانه گندم جمجمه قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد این سه شاخه گندم یعنی آمریکا، روسیه و چین که نظم جدید جهانی غذا را شکل می‌دهند و جامعه ما نسبت به چنین پالس‌هایی باید حساس باشد.

وی گفت: جمجمه‌های روی جلد مجله اکونومیست معضلات قحطی، خشک‌سالی، عدم تجارت و عدم تأمین را نشان می‌دهد و کشورهای کوچک نیز برای تأمین غذا به سه کشور مذکور وابسته می‌شوند و بدهی آن‌ها به سه قدرت بزرگ نیز افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش باغبانی ما به سبب عدم وابستگی به ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی خوش درخشیده، ولی بقیه بخش‌ها دچار مشکل شدند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب در این بخش گره مشکلات را گشود.

قربانی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها ما سه مرحله قبل، حین و بعد را داریم که هر سه مرحله تأمین و تبیین بسیار مهم است.

توطئه دشمن برای از بین بردن امنیت غذایی کشور

وی با اشاره به این‌که کمپین به راه افتاده در فضای مجازی مبنی بر تحریم خرید مرغ و تخم‌مرغ فقط به تولیدکننده داخلی آسیب می‌رساند، گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام مرغ و تخم‌مرغ مازاد و شرکت‌های پگاه، کاله و میهن شیرهای مازاد را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به مردم در مورد توطئه دشمن برای از بین بردن امنیت غذایی کشور گفت: در فضای فعلی برخی که به دنبال ایجاد هرج و مرج در جامعه بودند، ناکام ماندند و اکنون در پی ضربه زدن به تولید داخل هستند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب توطئه آن‌ها را خنثی کرد.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.