کد خبر : 79935
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
-

همراهی کمیته ملی پارالمپیک با کمپین جهانی حمایت از معلولان

همراهی کمیته ملی پارالمپیک با کمپین جهانی حمایت از معلولان
کمیته ملی پارالمپیک با کمپین «ما ۱۵ درصد» که برای همراهی با معلولان سراسر جهان شکل گرفته است، همراهی کرد.

به گزارش سورپرس و به نقل از کمیته ملی المپیک، کمپین «ما ۱۵ درصد» به رهبری کمیته بین المللی پارالمپیک و با حمایت سازمان‌های بین المللی متعدد از قبیل سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، اتحاد بین المللی معلولیت، بخش حقوق بشر سازمان ملل، کمپین اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و کمپین ۵۰۰ حرکت ارزشمند با همراهی مردم تشکیل شده است.

این کمپین که پیش از بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ آغاز شده است، اهدافی نظیر افزایش آگاهی نسبت به جمعیت ۱۵ درصدی افراد دارای معلولیت در دنیا و تجلیل از آنها، ترویج فناوری‌های کمکی و تغییر دهنده زندگی به عنوان ابزاری برای ایجاد مشارکت و توسعه جنبش پارالمپیک، ایجاد تغییر در میان دولت‌ها، کسب و کارها و مردم به منظور کاهش تبعیض نسبت به افراد دارای معلولیت و افزایش فرصت‌ها برای تبدیل کردن آنها به عضو فعال در جامعه فراگیر را دنبال می‌کند و در تلاش است تا در بازه زمانی ۱۰ ساله به ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت که جمعیتی بالغ بر یک میلیارد (۱۵ درصد جمعیت کره زمین) را در بر می‌گیرند، بپردازد.

در این کمپین تلاش شده است تا از بستر بازی‌های پارالمپیک به منظور ترویج اهداف آن بهره برداری شود. به عنوان بخشی از این کمپین، امروز ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد) لوگوی کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته‌های ملی پارالمپیک به منظور همراهی با این کمپین به رنگ بنفش (رنگ بین المللی افراد دارای معلولیت) درآمده و کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز در این خصوص با این کمپین همراهی نموده است. همچنین در این روز برخی از اماکن دیدنی در دنیا به منظور همراهی با این کمپین به رنگ بنفش درخواهند آمد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.