کد خبر : 106686
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
-

هلال احمر؛ مدافع سلامت جامعه در دوران پرالتهاب

هلال احمر؛ مدافع سلامت جامعه در دوران پرالتهاب
نیروهای خدوم هلال احمر در دوران کرونا پا به پای سایر کادرهای درمانی کشور در خدمت مردم بودند و بعضا از جان خود گذشتند و شهید راه سلامت شدند.

گروه اجتماعی سورپرس_ علی عبدالصمدی؛ هشتم ماه می میلادی مصادف با هجدهم اردیبهشت به نام روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام‌گذاری شده است.

روزی که برای تکریم از مقام والای مدافعین عرصه‌ی سلامت است، کسانی که چه در زمینه‌های ملی (با نام هلال احمر) و چه در آن سوی مرزها(با نام صلیب سرخ جهانی) بدون هیچگونه وابستگی سیاسی خاصی به نوع بشر خدمت می‌کنند.

خدمتی که هلال احمر در ایران به هم میهنانش کرده، هرگز قابل انکار یا فراموشی نبوده و نیست. در دوران دفاع مقدس این نیروهای جان بر کف هلال احمر بودند که با جلب و جذب نیروهای درمانی داوطلب از سراسر کشور به کمک مردم آسیب دیده و نیروهای نظامی و به طور کلی مجروحین شتافتند.

افراد بی ادعایی که در راه رسیدند به اهداف متعالی انسانیشان بعضا از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند.

در دوره های زمانی بعدی در جریان وقوع برخی حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله که گل درشت ترینشان واقعه‌ی بم است، هلال احمر نشانها توانستند در اسرع وقت تجهیزات پزشکی و درمانی را به هموطنان خود برسانند.

کاری که نیروهای داوطلب این سازمان در طول سالیان سال انجام داده‌اند هیچ دست کمی از جهاد نداشته است. جهادی خالصانه در راه سلامتی و تندرستی هم‌میهنان به ویژه در مواقع بحرانی که بیشتر نیاز به حضور هلال احمر احساس می‌شود.

نیروهای عضو هلال احمر کشورمان و البته نیروهای عضو این سازمان بزرگ جهانی در سایر ممالک داوطلبانه پا در این میدان گذاشته اند و هیچگونه اجبار و اکراهی در این زمینه وجود نداشته و این ارزش این کار را چند برابر می‌کند.

در جریان مبارزه با ویروس کرونا نیز نیروهای خدوم هلال احمر از روز نخست پا به پای سایر کادرهای درمانی در کشور در خدمت مردم بودند و از حریم سلامتی و تندرستی مردم دفاع کردند و بعضا از جان خود گذشتند و شهید راه سلامت و دفاع از تندرستی ملی شدند.

به طور کلی، این روز را باید به تمامی اعضای خدمتگذار این سازمان تبریک گفت و از خدماتشان کمال قدردانی را به عمل آورد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.