کد خبر : 39344
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
-

با حضور وزیر راه و شهرسازی;

افتتاح هفت طرح راهداری در پایتخت

افتتاح هفت طرح راهداری در پایتخت
هفت طرح بزرگ راهداری استان تهران با بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش سورپرس، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: طرح سراسری ارتقای کیفی روکش راه‌های استان، منظرآرایی راه‌ها، طرح ابرار، احداث و تجهیز راهدارخانه ها و بهسازی کمربندی دوم تهران از جمله این طرح‌هاست.

«عادل مصدقی» با اشاره به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش راه‌های استان، بیان کرد: روکش بسیاری از محورهای استان به علت قدمت آن، دچار آسیب دیدگی‌ها و ناهمواری‌هایی شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود که این اداره‌کل با طرح مذکور نسبت به روکش محورهای شریانی و پرتردد اقدام کرد.

وی با اشاره به منظرآرایی راه‌ها نیز ادامه داد: دسترسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) و تردد مهمانان و مسافران خارجی و راه‌های شمالی از طریق راه‌های جنوبی استان امکانپذیر است و از این رو، با منظرآرایی و زیباسازی این محورها، یک تصویر مناسب از راه‌های تهران ایجاد کردیم تا مردم به لحاظ بصری نیز از رانندگی خود در این جاده‌ها لذت ببرند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران به طرح ابرار هم اشاره و یادآور شد: این طرح کم‌هزینه و با استفاده از منابع بومی و محلی در راه‌های روستایی رقم خورده است که علاوه بر ساماندهی راه‌های کم برخوردار به نوعی باعث مشارکت مردمی در بهسازی راه های روستایی می‌شود.

نوروزی همچنین گفت که با تجهیز راهدارخانه نسبت به افزایش توان خدمت رسانی این اداره کل به شهروندان در مواقع بحران وخدمت رسانی راهداری زمستانی به شهروندان اقدام شده است چراکه راهدارخانه در مواقع بحران می تواند به عنوان یک پایگاه امدادرسانی عمل کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود، از حذف نقاط حادثه خیز محور امام رضا(ع) در جنوب شرق تهران خبر داد و گفت: این مسیر جزو چهار محور پرترافیک روزانه تهران است و با حذف نقاط حادثه خیز آن علاوه بر کاهش تلفات جاده ای، نسبت به ارتقای ایمنی و رضایتمندی شهروندان اقدام کردیم.

وی یادآور شد: طرح بهسازی کمربندی دوم تهران نیز از دیگر طرح های افتتاح شده امروز است که در فاز نخست به طول حدود ۱۵ کیلومتر و با ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اجرا شده و با توجه به تردد روزانه حدود ۴۰ هزار خودرو در کمربندی دوم تهران، این اقدام باعث تسهیل عبور و مرور شهروندان خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: کمربندی دوم تهران ۲۸ کیلومتر طول دارد که در فاز دوم نیز قرار است سایر مسیر باقیمانده این کمربندی تعریض و ایمن‌سازی شود؛ این کمربندی دوم تهران اسلامشهر در جنوب غرب تهران را پس از عبور از حوزه سرزمینی شهرستان ری به بزرگراه امام رضا (ع) متصل می‌کند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.