کد خبر : 132131
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
-

هشدار پزشکیان: با نیروی انتظامی و قوه قضائیه مشکلات حجاب را افزایش می‌دهیم/ حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند

هشدار پزشکیان: با نیروی انتظامی و قوه قضائیه مشکلات حجاب را افزایش می‌دهیم/ حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند
مسعود پزشکیان در مورد لایحه عفاف و حجاب، گفت: اگر بخواهیم با نیروی انتظامی و قوه قضائیه مشکل حجاب را حل کنیم، فقط مشکلات را افزایش می دهیم.

به گزارش سورپرس؛ مسعود پزشکیان در مورد لایحه عفاف و حجاب، گفت: رفتار انسان در خانواده و کانون های فرهنگی شکل می گیرد؛ رفتار انسان‌ها را با قانون نمی توان درست کنند، مثلا الان قانون بنویسند که نماز بخوانید یا روزه بگیرید و معتقد شوید؛ کسی به این قانون ها گوش نمی دهد. قانون در مورد ارتباطات، مسائل اجتماعی، حل مشکلات و اختلافات بین مردم است؛ اینکه ما به مردم بگویم چگونه لباس بپوش یا نپوش دخالت در اختیارات شخصی افراد است و طبیعتا به نتیجه نمی رسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران افزود: همه ما – استثنا هم ندارد – نمی توانیم به بچه هایمان بگویم آنگونه باشند که ما می خواهیم، ما اگر با روش‌های مناسب تربیتی و اخلاقی با بچه هایمان برخورد نکنیم آنها به ما گوش نمی دهند. چطور می خواهیم قانونی بنویسیم که جامعه به حرف ما گوش دهد.

وی ادامه داد: اصولا حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست. اینکه فردی اعتقادی به باورهای ما ندارد و بخواهیم به اجبار به آنها بگویم براساس باورهای ما رفتار کنید درست نیست.

پزشکیان گفت: اگر کشورهای دیگر هم قانون بنویسند که هرکس وارد کشور آنها شود نباید حجاب داشته باشد آنوقت ما نمی گوییم آزادی و حقوق بشر کجا رفت؟ چطور وقتی دیگران قانون بنویسند که مثلا این کار را انجام دهند می گوییم آزادی را بهم ریختند، ولی وقتی خودمان کاری می کنیم آن را عین آزادی و حقوق بشر می دانیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطر نشان کرد: اگر ما کار فرهنگی و منطقی در بحث حجاب انجام ندهیم و بخواهیم به نیروی انتظامی و قوه قضاییه بگویم مشکل را حل کنند قطعا چالش ها و مشکلات را افزایش می دهیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.