کد خبر : 23834
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
-

هشدار هواشناسی سطح زرد در غالب نقاط کشور

هشدار هواشناسی سطح زرد در غالب نقاط کشور

سازمان اورژانس کشور، هشدار هواشناسی سطح زرد را برای غالب نقاط کشور اعلام کرد.

به گزارش سورپرس، سازمان اورژانس کشور و بر اساس اعلامیه شماره ۲۸ این سازمان، رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و ناپایداری جو در بعداز ظهرچهارشنبه (فردا) همراه با رگبار باران، گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در زنجان، شمال همدان، جنوب مرکزی، ارتفاعات در استان‌های البرز، غرب مازندران و غرب اصفهان خواهد بود.

بر اساس این گزارش همین وضعیت هوا در روز پنج‌شنبه هشتم خرداد در شمال آذربایجان شرقی و زنجان پیش بینی می شود که در همین روز هم این وضعیت پایان خواهد گرفت و اثر آن همراه با احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و رخداد تگرگ خواهد بود.

سازمان اورژانس کشور در این زمینه توصیه کرد، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

در اعلامیه شماره ۲۸ اورژانس کشور، افزایش دما و ماندگاری آن از امروز (سه شنبه) با افزایش میانگین ۳ تا ۶ درجه در غالب نقاط کشور تا روز جمعه (۹ خرداد) پیش بینی شده که همراه با افزایش مصرف آب و انرژی خواهد بود.

در این اعلامیه توصیه شده که در مصرف بهینه انرژی مدیریت و در بخش های مختلف کشاورزی، نظیر باغداران، گلخانه داران، مرغ داری ها و پرورش ماهی تمهیدات لازم انجام شود.

همچنین وزش باد شدید از اواخر وقت سه شنبه (امروز) همراه با گرد و خاک به همراه کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل، سمنان، شرق کرمان و شرق هرمزگان پیش بینی شده که این وضعیت تا روز جمعه (۹ خرداد) ادامه خواهد داشت و تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و نظایر آن و همچنین پرهیز از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و سایر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه توصیه شده است.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.