کد خبر : 93923
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
-

هشدار سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی به کشور

هشدار سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی به کشور
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای برخی استان‌ها در خصوص طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن رواناب و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش سورپرس؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، پنجشنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق فعال است و باعث بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود.

بارش‌ها در جنوب خراسان جنوبی، شمال کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شدت دارد و سامانه بارشی بعدازظهر امروز از کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه اکثر مناطق کشور جوّ آرامی دارند و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. ضمن این‌که در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۶

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۶

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف

منطقه اثر: سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان.

اثر مخاطره: جاری شدن رواناب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تأخیر یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبرو‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.