کد خبر : 92457
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
-

هشدار رابرت مالی درباره پیامد‌های شکست مذاکرات وین

هشدار رابرت مالی درباره پیامد‌های شکست مذاکرات وین
رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، روز سه شنبه به "بکی اندرسون مجری سی ان ان گفت: زمان باقی مانده برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران رو به پایان است و خطر "بحران تشدید کننده" را افزایش می‌دهد.

به گزارش سورپرس؛ رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران افزود: در آینده‌ای نه چندان دور، شاید به این نتیجه برسیم که برجامی دیگر وجود نخواهد داشت و باید درباره یک توافق کاملاً جدید مذاکره کنیم و البته دوره‌ای از تشدید تنش را طی خواهیم داشت. مالی، که به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با ایران برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک، نام رسمی توافق است.

مالی گفت: “اگر آن‌ها (ایران) به سرعت فعلی خود ادامه دهند، ما چند هفته فرصت داریم، اما نه بیشتر از آن، در این مرحله، من فکر می‌کنم، نتیجه این خواهد بود که هیچ توافقی برای احیا وجود ندارد.

وی گفت: به نظر می‌آید بسیار واضح است که (ایران) تلاش دارد با گسترش برنامه هسته‌ای خود اهرمی ایجاد کند و به همین منظور امیدوار است از این اهرم برای دستیابی به یک توافق بهتر استفاده کند.

مالی افزود: این روش کارساز نخواهد بود.

رابرت مالی مدعی شد اگر آن‌ها سعی کنند اهرم فشار بیشتری ایجاد کنند، اول اینکه آن‌ها یک توافق بهتر بدست نخواهند آورد، زیرا ما اعلام کرده ایم آماده ایم آنچه را پنج سال پیش در مورد آن مذاکره شده است، انجام دهیم. دوم اینکه اگر رویکرد آن‌ها این باشد، استراتژی آن‌ها نتیجه معکوس خواهد داد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.