کد خبر : 64541
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

هشدار بانک مرکزی به سفته بازان و معامله گران فردایی

هشدار بانک مرکزی به سفته بازان و معامله گران فردایی
بانک مرکزی اعلام کرد: نسبت به تلاش سفته‌بازان و معامله‌گران فردایی، برای فروش ارزهای خود با نرخ بالاتر، واکنش مناسب نشان می‌دهد.

به گزارش سورپرس و براساس اعلام بانک مرکزی، در شرایط تعطیلی بازارها و تقاضای اندک در حواله ارز سامانه نیما که موجب شد، روز گذشته(یکشنبه) میانگین نرخ هر دلار ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان باشد، حال سفته بازان و معامله گران فردایی در تلاش هستند، با استفاده از تعطیلات و جوسازی، ارزهای خود را دبا نرخ‌های بالاتر بفروشند.

بانک مرکزی تاکید کرده که در مقابل این تحرکات، واکنش مناسب نشان می‌دهد.

روز گذشته اولین قیمت‌های اعلام شده برای دلار در بازار آزاد، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا افزایشی بود اما نرخ صرافی ملی نسبت به آخرین نرخ دیروز تغییری نکرد.

صبح دیروز اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۳۵۰ تومان گزارش شد درحالیکه روز شنبه هفتم فروردین معاملات بازار با نرخ ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان پایان یافت.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود ۱۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت روز کاری گذشته، با نرخ ۲۴ هزار و ۶۰۴ تومان آغاز شد و نرخ دلار آمریکا در سامانه سنا نیز از ۲۴ هزار و ۷۸۰ تومان در پایان روز شنبه به ۲۴هزار و ۸۵۰ تومان در صبح یکشنبه رسید.

همچنین بر اساس آخرین معاملات روز گذشته کاری در سامانه نیما، نرخ خرید حواله دلار ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ فروش این ارز اعلام نشد؛ اما در صرافی ملی دیروز، قیمت دلار بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۴ هزار و ۷۵۳ تومان برای فروش و ۲۴ هزار و ۲۶۳ تومان برای خرید اعلام شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.