کد خبر : 18775
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
-

هزینه ۵ میلیاردی برای ضدعفونی کردن معابر

هزینه ۵ میلیاردی برای ضدعفونی کردن معابر
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، گفت: باید از تجارب کشورهای موفق در موضوع مقابله با کرونا بهره بگیریم تا اثربخشی فعالیت‌هایمان برای مقابله با کرونا افزایش پیدا کند.

به گزارش سورپرس؛ مجید فراهانی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه ضدعفونی کردن معابر پایتخت شده است و در کنار این هزینه، بخش‌های مرکزی مناطق شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز هزینه‌هایی در این خصوص کرده‌اند، گفت: برای اثربخشی بیشتر ضدعفونی کردن معابر پایتخت باید از تجربیات موفق بین‌المللی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برخی از کشورها مانند چین معابر عمومی را ضدعفونی می‌کردند و برخی دیگر، نه. اما آنچه مهم است استفاده از تجربیات موفق در این زمینه مانند تجربیات کشورهای چک در اروپا و کره جنوبی در آسیا است. باید به طور مداوم این تجربیات را احصا کنیم و در فعالیت‌هایمان به‌کار بگیریم. در خصوص ضدعفونی کردن معابر پایتخت، باید میزان اثربخشی، نحوه اجرا، نوع مواد ضدعفونی کننده، روش اجرا و ایمنی افرادی که عملیات ضدعفونی کردن معابر را انجام می‌دهند، مورد ارزیابی قرار گیرد.

فراهانی با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن اماکن اداری، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، داخل واگن‌های مترو و داخل اتوبوس، چندین بار در روز انجام می‌شود و اثربخشی خود را دارد، گفت: در خصوص معابر نیز باید بر اساس تجربه سایر کشورهای موفق عمل کنیم و باید با یک دید علمی این فعالیت‌ها را به‌روزرسانی کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو نسبت به عدم تحقق بودجه سال ۹۹ شهرداری هشدار داد و گفت: درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی به‌شدت افت کرده و به‌دلیل شرایط اقتصاد ملی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، افت درآمدی داریم. بنابراین بودجه مصوب شهرداری در سال ۹۹ محقق نخواهد شد و با توجه به شرایط کرونایی کشور، طی نامه‌ای از شهردار خواستیم سه سناریوی خود را برای وضعیت خوشبینانه، محتمل و بدبینانه به شورا ارائه کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از هزینه‌های شهر مانند هزینه‌های حقوق و دستمزد، جمع‌آوری پسماند، نگهداری از فضای سبز و …، اجتناب‌ناپذیر است که باید در اولویت قرار بگیرد. در گام بعدی، پروژه‌های مستمر و غیرمستمر عمرانی، توسعه مترو و اجرای برنامه توسعه سوم شهر در بودجه دیده شده که باید مشخص شود در وضعیت کنونی با چه اولویت‌بندی در دستور کار قرار می‌گیرد و این بستگی به درآمدهای شهری و کمکی است که در وضعیت کنونی دولت باید به شهرداری‌ها انجام دهد.

به گفته فراهانی، کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، پنجم فروردین ماه نامه‌ای به شهردار تهران ارسال کرده و درخواست کرده در سه وضعیت احتمالی این اولویت‌ها را مشخص کند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.