کد خبر : 71655
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
-

در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور مطرح شد؛

هدف‌گذاری تولید ماهانه ۳۰ میلیون دُز واکسن کووبرکت

هدف‌گذاری تولید ماهانه ۳۰ میلیون دُز واکسن کووبرکت
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برنامه ما این است که ۳ خط تولید با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون دوز واکسن در ماه راه‌اندازی کنیم که هم اکنون تنها ۵ میلیون دوز از این ظرفیت راه‌اندازی شده است.

به گزارش سورپرس، مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور درباره قیمت تمام شده واکسن ایرانی کوو برکت در جمع خبرنگاران افزود: تا تمام خطوط تولید راه‌اندازی نشوند نمی‌توان درباره قیمت تمام شده واکسن ایرانی اظهار نظر کرد، اما تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

مخبر گفت: هم اکنون یک میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تولید شده و این میزان تا پایان خرداد به ۳ میلیون خواهد رسید و در تیرماه به ۸ میلیون، در مرداد ۱۲ میلیون و در شهریور این میزان را به ۲۰ تا ۲۵ میلیون می‌رسانیم که در مجموع ۵۰ میلیون دز تا اوایل مهرماه تولید خواهیم کرد.

مخبر با بیان اینکه در این مدت نباید از واردات واکسن جلوگیری شود گفت: اگر بتوان یک روز زودتر واکسن را برای مردم تامین کرد، باید چنین کاری را کرد و نباید واردات واکسن معطل تولید داخل یا هر مسئله دیگری بماند و هر لحظه که بشود از هرجا واکسن برای مردم تامین کرد باید همان روز تهیه کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه ما به عنوان تولیدکننده داخلی نگران واردات واکسن نیستیم گفت: اگر واکسن مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین شود ما تولیداتمان را صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات کشور این است که درمیان ۵-۶ کشور تولید کننده واکسن قرار گرفته افزود: هم اکنون از ۷ کشور درخواست کتبی داریم که خواستار پیش خرید واکسن تولیدی ما شده‌اند، اما قرارما این است تا تمام نیاز داخلی تامین نشود و همه مردم واکسن نزنند، به این درخواست‌ها جواب ندهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) درباره اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر صدور مجوز اضطراری برای واسکن ایرانی هم گفت: هر واکسن در شرایط عادی برای اینکه مجوز تولید انبوه بگیرد ۱۲ تا ۱۴ سال زمان نیاز دارد، اما در شرایط کنونی و با توجه به شیوع کرونا، این زمان کاهش یافته است؛ بنابراین تمامی واکسن‌های تولید شده در جهان با مجوز اضطراری وارد بازار شده‌اند و موضوعی که وزیر بهداشت مطرح کرده‌اند هم به همین مسئله اشاره دارد.

مخبر افزود: واکسن کرونای کوو ایران برکت یکی از بهترین واکسن‌های موجود است و من تاکنون برای احترام به مردمی که به آسانی به واکسن دسترسی ندارند واکسن نزده‌ام.

آغاز طرح آبرسانی به ۵۰۰ روستا و لایروبی ۳۰۰ قنات

طرح‌های آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور در مراسمی به بهره‌برداری رسید و تفاهم‌نامه احیای ۳۰۰ قنات کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل وجود معضل خشکسالی، کشور با مشکلات عمده‌ای در ارتباط با موضوع آب مواجه است و به همین دلیل از سال گذشته بنیاد برکت را موظف کردیم که در بحث آبرسانی به روستا‌ها ورود کند.

وی افزود: تا اواسط سال گذشته با همکاری و همراهی وزارت نیرو موفق شدیم به ۱۲۰۰ روستا آبرسانی کنیم و آبرسانی به ۵۰۰ روستا نیز در دست اقدام است که در مجموع با اجرای این طرح‌ها به ۱۷۰۰ روستا آبرسانی خواهیم کرد.

مخبر گفت: لایروبی ۳۰۰ رشته قنات کشور با همکاری وزارت جهادکشاورزی کار دیگری است که از امروز آغاز می‌شود و نقش مهمی در آبرسانی به روستا‌های دور افتاده خواهد داشت. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه مجموع طرح‌های آبرسانی خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.