کد خبر : 8365
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
-

هاشمی: هنوز متن استعفای بهاره آروین به دست ما نرسیده

هاشمی: هنوز متن استعفای بهاره آروین به دست ما نرسیده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی در خصوص استعفای بهاره آروین ارائه کرد و گفت: هنوز متن استعفای بهاره آروین به دست ما نرسیده است.

به گزارش سورپرس، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه با توجه به حادثه هواپیمای اوکراینی اکثر اعضاء نسبت به این حادثه تلخ واکنش نشان دادند و پس از آن وارد دستور کار جلسه امروز شدیم.

وی افزود: در نخستین دستور جلسه امروز یک فوریت طرح الزام ارائه لایحه ساماندهی استفاده از واحدهای مسکونی برای کاربری‌های اداری و تجاری مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر برخی تغییر کاربری‌ها در سطح شهر رخ می‌دهد به شکلی که واحد مسکونی برای استفاده اداری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ لذا اعضای شورا تصمیم گرفتند که در شهر تهران و در این حوزه ساماندهی را محقق کنند.

هاشمی ادامه داد: در دستور کار دوم الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عوارض مبتنی بر ارزش ملک مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در صورت تصویب نهایی این طرح درآمدهای پایدار شهرداری تهران افزایش پیدا می‌کند. از این حیث این طرح از ارزش بسزایی برخوردار است.

وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر قیمت املاک برای عوارض به صورت منطقه‌ای اعمال می‌شود ولی در صورت تصویب و اعمال این طرح قیمت‌ها را ما تعیین می‌کنیم و قیمت‌های تعیین شده مبنای محاسبات عوارضی بر اساس مرغوبیت ملک قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لایحه سند جامع مشارکت و سرمایه گذاری شهر تهران که به عنوان دستور کار دیگری در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود:‌ به دلیل نبود یک مصوبه متقن و ایرادات سازمان بازرسی این لایحه برای تعیین نحوه سرمایه گذاری در شهر و نظم بخشی به آن تدوین شده که در جلسه امروز از ۳۴ ماده آن ۹ ماده مورد بررسی قرار گرفت و مواد دیگر نیز در جلسه آینده شورا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی به طرح دو فوریتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز اشاره کرد و افزود:‌طرح دو فوریتی توسط اعضا به هیات رئیسه ارسال شد که پس از وصول آن در همین جلسه مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه رای هم آورد. طرحی که در آن تهیه یادمان برای جانباختگان هواپیمای اوکراینی مورد تاکید قرار گرفته لذا مقرر شد شهرداری تهران نسبت به طراحی این یادمان اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص استعفای بهاره آروین گفت: هنوز چیزی به دست ما نرسیده و در متنی هم که ایشان منتشر کردند ظاهرا در حال فکر کردن در خصوص استعفا هستند. بی تردید هر استعفایی که به شورا برسد مورد بررسی قرار می‌گیرد البته ابتدا در هیات رئیسه این موضوع بررسی می‌شود و در صورت اصرار عضو، استعفا در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضوع تامین واگن‌های مترو گفت: ما این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری می‌کنیم و وزارت کشور با بانک مرکزی صحبت‌ها و جلساتی را برگزار کرده و این مضووع در حال پیگیری است؛ اما با توجه به این که تامین منابع مالی این موضوع به سمت صندوق توسعه سوق داده شده احتمالا به گونه‌ای است که در نهایت نیازمند تصمیم رهبری باشند.

رییس شورای شهر تهران افزود: من از شهردار تهران خواستم جلسه فوری برگزار کند و از وزارت کشور نیز دعوت شود تا این موضوع را پیگیری کنید.

وی ادامه داد: من در دیداری با رهبری از ایشان خواستم که موضوع حمل و نقل عمومی را دریابند که ایشان نیز احتمالا این موضوع را به رئیس جمهوری منتقل کردند که امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم اقدامات موثری را در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.