کد خبر : 59908
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
-

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران:

نیروی قدس سپاه مسئول دور زدن تحریم‌ها نیست

نیروی قدس سپاه مسئول دور زدن تحریم‌ها نیست
«رستم قاسمی» با یادآوری اینکه حضور نیروی قدس سپاه در سوریه و عراق حضور مستشاری دفاعی و نظامی بود و در یمن نیز تاکنون حضور نداشته‌ایم، گفت: کار نیروی قدس سپاه پاسداران دور زدن تحریم‌ها نیست.

به گزارش سورپرس؛ رستم قاسمی» معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران در حاشیه سفر به استان اصفهان اظهار داشت: مهمترین مشکل امروز اقتصاد کشور، سیاسی کردن اقتصاد کشور است به نوعی که در انتصابات و تصمیمات اقتصادی به جای در نظر گرفتن توانایی افراد موضوعات سیاسی دخیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه در نیروی قدس سپاه، مسئول اقتصاد کشور نیستیم، با تقدیر از مجاهدت‌های شهید سردار حاج «قاسم سلیمانی» در جبهه مقاومت ادامه داد: جبهه مقاومت مسئول نابودی داعش بود که با تلاش های شهید سردار سلیمانی و خون شهدا این امر محقق شد؛ اگر داعش هنوز وجود داشت امروز باید میلیاردها دلار هزینه می‌کردیم.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: نیروی قدس سپاه مسئولیت خود را در این زمینه انجام داد و زمینه‌هایی را نیز فراهم کرد تا به اقتصاد کشور کمک کند.

وی با یادآوری اینکه حضور نیروی قدس سپاه در سوریه و عراق حضور مستشاری دفاعی و نظامی بود و در یمن نیز تاکنون حضور نداشته‌ایم، افزود: کار نیروی قدس سپاه دور زدن تحریم‌ها نیست.

قاسمی تاکید کرد: ما در عراق هیچ هزینه اقتصادی نکردیم و پول هر یک فشنگ را نیز دریافت کردیم و این در حالی است که در سوریه بسیار کم هزینه کردیم.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با تاثیر قیمت‌های اوپک بر افزایش قیمت سوخت و عرضه و تقاضا ذر اصفهان، بیان داشت: در ایران قیمت انرژی ثابت است و این امر ربطی به تصمیمات اوپک و قیمت جهانی نفت ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال های متمادی بخش خصوصی در فروش نفت فعال نبود، گفت: ما در یک جنگ اقتصادی هستیم و بر این اساس آمریکایی‌ها همه تلاش خود را کردند تا تحریم‌ها را درون خانه های همه ایرانی‌ها بیاورند.

وزیر اسبق نفت تاکید کرد: امروز هم نفت از شرکت های ایرانی خریداری نمی شود و مجبوریم با مجوز شورای امنیت ملی شرکت‌هایی ثبت کنیم که حتی یک ایرانی عضو نباشد.
این مسئول با بیان اینکه انتظار دشمنان برای فلج کردن اقتصاد کشور با تحریم‌ها موفق نبوده است، عنوان کرد: این حوزه از اهداف تیر تحریم‌های دشمنان بود که شکوفایی و خودکفایی رقم خورد به نوعی که امروز هیچ فرد خارجی در صنعت نفت ایران حضور ندارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.