کد خبر : 25918
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
-

نگهداری خودرو صفر بدون پلاک احتکار محسوب می‌شود

نگهداری خودرو صفر بدون پلاک احتکار محسوب می‌شود
معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر، گفت: نگهداری خودرو صفر بدون پلاک در پارکینگ و یا انبارهایی که در سامانه انبارها ثبت نام نکرده‌اند احتکار محسوب شده و برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش سورپرس، رضا جمالی، با بیان این مطلب گفت: بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید گنندگان، تمام پارکینگ‌ها و انبارهای خودرو در سراسر استان بوشهر باید موجودی خود را در سامانه انبارها به نشانی www.nwms.ir ثبت نمایند و در غیر اینصورت مشمول تخلف احتکار شده و با آنها برخود قاطع قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به به التهابات ایجاد شده در بازار در هفته های اخیر و افزایش بی رویه و غیر متعارف قیمت خودرو و همچنین از آنجا که طبق بررسیهای به عمل آمده تعداد زیادی خودرو صفر کیلومتر که در ماههای اخیر تحویل و توسط برخی افراد سودجو در پارکینگهای عمومی و خصوصی با هدف افزایش قیمت و برهم زدن نظم و تعادل بازار دپو و نگهداری می شود تاکید کرد: بهره برداران پارکینگ ها نسبت به تخلیه خودروهایی که برای استفاده شخصی افراد خریداری شده است اقدام تا مورد استفاده قرار گیرد و در غیر اینصورت احتکار قلمداد خواهد شد.

معاون سازمان صمت استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه های مرکزکشور ‌وجود خودروی بدون پلاک، احتکار است چرا که اگر خودرویی چند ماه پس از فروش، بدون استفاده و بدون پلاک نگهداری شود به این معنی است که مالک آن مصرف کننده نیست و هدف دیگری از خرید و انبار کردن خودرو دارد.

جمالی تصریح کرد: پارکینگ ها به هیچ وجه حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند که در این رابطه علاوه بر مالک خودرو با مالک پارکینگ نیز برخورد قانونی می شود.

وی از مردم خواست که درصورت مشاهده هر گونه انبار یا پارکینگ مشکوک خودرو، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کرده و یا به ستاد خبری ادارات صنعت،معدن وتجارت سراسراستان با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش نمایند تا مورد بررسی و رسیدگی قرارگیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.