کد خبر : 22420
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
-

نگهداری جاده‌ها اولویت سازمان راهداری است

نگهداری جاده‌ها اولویت سازمان راهداری است

جانشین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به شرایط سخت کشور به دلیل حوادث اخیر، نگهداری محورها با کمترین هزینه و صرفه جویی در اعتبارات در دستور کار این سازمان است که قطعا پروژه ها را محدودتر می‌کند.

به گزارش سورپرس، فرامرز مداح روز پنجشنبه در بازدید جمعی از مسئولان منطقه از آخرین وضعیت پروژه روکش آسفالت جاده صالح آباد شهرستان دماوند اظهار داشت: محور صالح آباد که در شهرستان دماوند به جاده وادان معروف است، جزو محورهای فرعی جنوب شهرستان محسوب می شود.

وی ادامه داد: این محور با وجود فرعی بود، به دلیل داشتن جایگاه ارتباطی، از برخی محورهای اصلی تردد بیشتری دارد و از سوی دیگر به دلیل اینکه این محور در یک منطقه سردسیر واقع شده، به مرور زمان دچار آسیب می شود چراکه نگهداری آن شرابط خاص خود را دارد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به وضعیت نامطلوب این جاده، هم اکنون اجرای پروژه روکش آسفالت آن با انتخاب پیمانکار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۲ کیلومتر آن آغاز شده و در حال اجرا می باشد.

مداح در ادامه با اشاره به اولویت های راهداری کشور در توسعه معابر اصلی و فرعی، گفت: امسال با توجه به حوادث طبیعی اخیر به ویژه سیل سیستان و بلوچستان و ویروس کرونا، سال سختی از لحاظ تخصیص اعتبار جهت اجرای پروژه های متعدد در پیش داریم.

جانشین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: در این راستا لازم است به لحاظ اعتباری صرفه جویی صورت گیرد چراکه امکان اجرای پروژه به صورت وسیع مقدور نیست و قطعا محدودتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سطح سرویس و خدمات جاده ها را با نگهداری بالا می بریم و از سوی دیگر ساخت محورهایی که در اثر حوادث طبیعی دچار تخریب و آسیب شده است را در دستور کار قرار داریم.

لازم به ذکر است، محور صالح آباد شهرستان دماوند به دلیل شرایط آب و هوایی و تردد بسیار خودروهای سبک و سنگین که از این محور تردد می کنند، دارای وضعیت نامطلوب بود که طی نشست های متعدد مسئولان، اعتبار لازم به منظور اجرای طرح روکش آسفالت جاده صالح آباد به مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از طریق وزیر راه و شهرسازی اخذ شد.

این پروژه که قرار بود از ۱۰ اردیبهشت ‌ماه آغاز شود، به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش باران طی یک هفته امکان آغاز عملیات اجرایی پروژه وجود نداشت ولی هم اکنون تجهیز کارگاه انجام شده و عملیات عمرانی این پروژه آغاز شده است.

عملیات اجرایی این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر است که پس از گذشت ۵ روز از اجرای این پروژه تاکنون بیش از یک و نیم کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده است.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.