کد خبر : 89303
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
-

نکاتی برای حفظ آرامش، ایجاد تعامل و افزایش تمرکز در خانه

نکاتی برای حفظ آرامش، ایجاد تعامل و افزایش تمرکز در خانه
حفظظ آرامش در محیط داخل خانه برای برخی از افراد بسیار سخت است. در این مطلب نکاتی درباره ی حفظ آرامش در خانه آمده است.

به گزارش سورپرس، اگر قصد دارید برای یک دوره زمانی در خانه بمانید، مایلید به چه چیزی برسید؟ اهداف زیادی وجود دارند که شما می‌توانید برای خودتان در زمینه‌های زیر تعیین کنید:

اهداف کاری

اهداف ورزشی

اهداف آرامش یا استرس‌زدایی

اهداف تفریحی و سرگرمی

اهداف خانوادگی

اهداف روحی/مدیتیشن

شما حتی می‌توانید یک چالش خلاقانه را بپذیرید، ممکن است چالش‌های زیادی وجود داشته باشند!

یک جدول زمانی تعیین کنید

اگر شما مثل همیشه (طبق روال عادی) کار می‌کنید، برای این دوره یک جدول زمانی تعیین کنید. زمانی را به کارهای اصلی اختصاص دهید، شما می‌توانید روزتان را به ترکیبی از کار، فعالیت جسمی و تفریح تقسیم کنید. اگر تعهدات کاری دارید، مطمئن شوید که آن ها را به خوبی انجام می‌دهید. اهداف دیگرتان می‌توانند ممکن است کاهش یابند، به هر روشی که می‌توانید آن را عملی کنید و برای خودتان تنوع ایجاد کنید.

زمانی را به دریافت ویتامین D اختصاص دهید

درصورت امکان، تنظیم زمان کمی برای دریافت ویتامین D خورشید می‌تواند کمک زیادی کند. بنا به گفته انجمن سرطان‌شناسی، گذراندن وقت بیرون از خانه درطول نهار یا در وسط روز می‌تواند به حفظ سطوح ویتامین D تان کمک کند. ایده‌های مربوطه می‌توانند گذراندن مدتی در باغ، جاروکردن مسیر یا بیرون از خانه نشستن با یک فنجان چای، روزنامه، کتاب یا مجله باشند.

سرگرم کردن بچه‌ها

اگر بتوانیم در تمام روز از وابستگی به دستگاه‌ها جلوگیری کنیم، برنده شده‌ایم! بچه‌ها را به توسعه اهداف و زمان‌بندی ترغیب کنید (البته با توجه به سن). ممکن است فرصت خوبی برای دوباره کنارهم بودن و داستان گفتن و باهم بازی کردن باشد. اگر از خانه مشغول به کار هستید، می‌توانید اقدامات جالبی را انجام دهید که به عنوان مثال درصورت نیاز به تماس ویدئویی، بچه‌ها بتوانند در کنار شما بی سروصدا مشارکت نمایند. چند چالش اضافه کنید که مثلاً می‌تواند تم لباس روز از ابرقهرمانان گرفته تا دزدان دریایی یا شاهزاده خانم‌ها، باشد. این تم می‌تواند با داستان‌هایی که آن ها می‌نویسند، تصاویری که می‌کِشند، فیلمنامه‌ها، بازی‌ها یا رقص‌هایی که برای آماده‌سازی نمایش غروب انجام می‌دهند، گسترش یابد. آشپزی خلاقانه، شما ممکن است به تمام محصولات اصلی و تازه‌ای که برای آشپزی نیاز دارید، دسترسی نداشته باشید. برای خودتان یا خانواده‌تان یک چالش آشپزی خلاقانه با استفاده از مواد موجود تنظیم کنید.

اهداف ورزشی و استرس‌زدایی

اگر شما بیشتر تلاش می‌کنید تا در خانه بمانید، چه ورزش روزانه‌ای می‌توانید انجام دهید؟ دایره کوچک‌تان را تنظیم کنید. دراینجا، ۲۰ دقیقه ورزش عملی را درنظر بگیرید. ازطرف دیگر، تعداد زیادی فیلم‌های یوتیوب در زمینۀ قدرت، پیلاتس یا یوگا وجود دارند، آن ها را با هم ترکیب کنید. تنوع، نقش بزرگی را در حفظ انرژی شما ایفا می‌کند. بچه‌ها ممکن است دوست داشته باشند یوگای کودکان را انجام دهند که برای شان خوشایند است یا شما ممکن است یک میز (کنسول) بازی داشته باشید که دارای چالش رقص یا یک جزء ورزشی است.

تنها در خانه ماندن

اهداف اجتماعی می‌توانید تنظیم کنید؟ یک فنجای چای مجازی و گفتگو با یک دوست به صورت تصویری؟ برخ از افراد گریز از کارهای روزانه و جدایی اجتماعی را کاملاً هولناک (مضطرب‌کننده) می‌دانند. درنظر بگیرید که چه برنامه‌هایی می‌توانید برای برقراری ارتباط با دیگران مطرح کنید و به کسی که در موقعیت مشابه قرار دارد یا کسی که برای مدت کوتاهی سراغی از او نگرفته‌اید، لبخند بزنید. آیا همسایه‌هایی وجود دارند که شما بتوانید مقداری لوازم (ضروریات) یا پیامی برای کمک به اطمینان از خوب بودنِ‌شان بفرستید؟ بنابراین برای جلوگیری از کسل شدن در خانه، کمی وقت صرف برنامه‌ریزی برای ایجاد تعامل و موفقیت روزانه‌تان کنید. کودکان به سرگرمی و انگیزه نیاز دارند و ممکن است با انجام برخی کارهای آرام، نقاشی، مطالعه و ساخت لگو بتوانند با برخی ورزش‌ها، استراحت و بازی با همدیگر پاداش بگیرند.

 

انتهای پیام/۱۱۲

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.