کد خبر : 598
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
-

نوید محمدزاده برگزیده جشنواره توکیو شد

نوید محمدزاده برگزیده جشنواره توکیو شد

سعید روستایی و نوید محمدزاده برای فیلم «متری شیش و نیم» به ترتیب جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد این رویداد سینمایی را از آن خود کردند.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس، در مراسم پایانی سی و دومین جشنواره فیلم توکیو، سعید روستایی و نوید محمدزاده برای فیلم «متری شیش و نیم» به ترتیب جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد این رویداد سینمایی را از آن خود کردند.

بنابراین گزارش علاوه بر فیلم «متری شیش و نیم» که دو جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی (سعید روستایی) و بهترین بازیگر مرد جشنواره (نوید محمدزاده) را برای سینمای ایران به ارمغان آورد، فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی نیز که در بخش «آینده آسیا»ی جشنواره فیلم توکیو حاضر بود، جایزه روح آسیا را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.

امیر نادری سینماگر سرشناس ایرانی که در ژاپن زندگی می‌کند و امسال برگزارکننده مسترکلاس فیلمسازی در جشنواره توکیو بود نیز در سالن مراسم پایانی جشنواره حضور داشت.

همچنین در این مراسم نوید محمدزاده با اظهار خرسندی از دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره توکیو برای فیلم «متری شیش و نیم»، این جایزه را متعلق به سعید روستایی دانست که در واقع این نقش را خلق کرده است. او همچنین گفت: آن‌چه خوشحالی من را دوچندان می‌کند حضور یکی از مهم‌ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران در سالن است، کسی که من و نسل من با دیدن فیلم‌هایش مثل «تنگنا»، «سازدهنی» و «دونده» عاشق سینما شدیم. امیر خان نادری دوستت داریم.

سعید روستایی هم پس از کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمایی برای فیلم «متری شیش و نیم» با تشکر از جشنواره فیلم توکیو و هیات داوران بخش رقابتی برای توجه به فیلمش گفت: بسیار خوشحالم از سرزمینی می‌آیم که بزرگانی چون عباس کیارستمی و امیر نادری را به خود دیده است و خوشحالم از سرزمینی برای فیلمم جایزه می‌گیرم که «آکی‌را کوروساوا» در آن فیلمساز بوده است.

در مراسم پایانی جشنواره فیلم توکیو که با حضور محسن تنابنده، دیگر سینماگر ایرانی با فیلم «قسم» در این جشنواره همراه بود، شهره گلپریان مسئولیت ترجمه صحبت‌های سینماگران ایرانی را برعهده داشت.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان‌ماه) در ژاپن برگزار شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.